Moderator: Lizzy
annemie schreef: Kan je een hond ook vaker dan één keer per week vis geven of is dat niet goed? Als ik kijk naar de oorsprong van bepaalde rassen zoals de newfoundlander of de labrador die door vissers werden gebruikt, kan ik me voorstellen dat deze honden voornamelijk vissen te eten kregen ipv vlees of is dit onzin? Eten wolven vis?Hoi Annemie, ik geef zelf 1 maal en soms 2 maal per week vis. Ian Billinghurst schrijft (in GYDAB) dat je vooral hele vissen moet voeren en extra vitamine E erbij moet voeren wanneer je veel vis voert. Maar hij raadt veel vis af. Volgens mij heeft dat te maken met een stofje die in rauwe vis zit die weer een andere vitamine kapot maakt ofzo. Ik zal daar even naar op zoek gaan, hoe dat precies zit.
annemie schreef: Mijn hond eet ook liever vis dan vlees en hij verteert visgraten veel beter dan botten daarom dat ik me afvroeg als ik van kant en klaar zou overstoppen naar zelf gemaakt hoevaak ik dan vis mag geven. In mijn buurt kom ik moeilijk aan vleesbotten enzo en ik heb niet de mogelijkheid om grote hoeveelheden vlees en botten op te slagen, maar vis kan ik bijna elke dag vers krijgen.Hoi Annemie, tja, ik vind dat moeilijk te zeggen....