Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#860104
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#860149
bijv. gekookte kipfilet, in kleine stukjes geknipte pensstaafjes of kleine stukjes gedroogde long
Door Laura2004
#860152
Ik maak hele kleine balletjes van half om half gehakt (rund/lam) van het islam centrum en die bak ik in de koekenpan in het eigen vet en als je ze lang bakt houdt je droge balletjes over en mijn honden zijn er dol op!
Het is wel een ellendig werkje 8)
Door Malamoods
#860155
Meestal zelf gedroogde stukjes vlees (kipfilet, hart, long, lever, etc.). Soms komkommer, appel of kaas.... Maar ook wel eens van die mini-bones uit de dsz....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#860161
Ik knip stukjes gedroogde lever en pens met een snoeischaar klein. Maar soms ook wel wat FarmFood brokjes of ik "jat" een proefzakje RC of Hills bij de DA.
Door Boefke
#860248
Op het moment frolic brokjes in 6-en gebroken. Maar voorheen kookte ik vaak vlees in stukjes. Gedroogde beloningen uit de winkel (pensstaafjes ed) vind ik niet prettig. Daar kouwen ze zo lang op en dat leidt erg af. Ik heb wel ook hart gedroogd in de magnetron (beter is in de oven), die bevallen wel goed.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#860257
oke, het is niet het beste om te geven maar mijn honden gaan erg ver voor een stukje kaas.
en dan bedoel ik van die ieniemienie stukjes.
ellen
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#860279
Hier doen ze een moord voor zelfgedroogde witvis (gewoon de goedkoopste diepvriesdingen uit de supermarkt). Maar ik droog ook wel eens rundvlees of ander mager vlees voor beloningssnoepjes. Kleine stukkies kaas: doen ze ook alles voor!
Door Willemijn
#860285
Hoe drogen jullie het vlees?

Ik bedoel: op welke stand, hoelang, zijn alle soorten vlees geschikt, hoelang is het houdbaar?
Door mirjam_dc
#860362
Zelf droog ik (nog) geen vlees maar ik weet wel hoe lager de stand hoe beter (maar ook hoe langer het duurt). Iig ruim onder de 100 graden (zo rond de 60?). Er zijn ook speciale droogmachines te koop en als je het veel doet lijkt me dat handiger. Zelf snacks maken dmv drogen staat op mijn lijstje 'to do'  maar dat lijstje is nog lang dus of het er snel van komt... Ik zou dan wel voor een droogmachine gaan want om nu pens te drogen in m'n oven.... neuh niet zo fijn ;D
Door *Natasja*
#860367
Willemijn schreef: Hoe drogen jullie het vlees?

Ik bedoel: op welke stand, hoelang, zijn alle soorten vlees geschikt, hoelang is het houdbaar?
Ik heb nu kipfilet en kippehartjes gedroogd. De oven staat op 50 graden, de droogtijd is tussen de 6 en 8 uur. Kippehartjes blijven wat vetter, is mij gebleken.
Door Willemijn
#860376
*Natasja* schreef: Ik heb nu kipfilet en kippehartjes gedroogd. De oven staat op 50 graden, de droogtijd is tussen de 6 en 8 uur. Kippehartjes blijven wat vetter, is mij gebleken.
Oven gewoon dicht? Of stukje open voor het vocht.
Door *Natasja*
#860379
Willemijn schreef: Oven gewoon dicht? Of stukje open voor het vocht.
Stukje open, heb ik uit ervaring geleerd  ;) Mijn ovendeurtje blijft uit zichzelf niet openstaan, dus ik doe er altijd een ovenwant tussen. Een kiertje is al voldoende. Oh ja, en het is verstandig om bakpapier onder het vlees te leggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door