In het begin hadden ze typisch barf-ontlasting, stevig, slechts 1 (soms 2 een beetje) ontlasting, zoals het hoort.
Maar inmiddels is dat helemaal verandert. Poncho: gister drie keer ontlasting gehad. Vanochtend weer: 1 kleine stevige keutel en een hoop snot. Gistermiddag heeft ze een pensmaaltijd gehad, 's ochtends een kippenpoot.
Of ik nu vers vlees geef of zelf samenstel, de ontlasting is soms stevig maar soms heel zacht.
Kitje heeft ook vaak wel 3 x ontlasting, maar dan echt heel kleine beetjes. Alleen Bambi heeft nog steeds 1 tot 2 x per dag ontlasting (vaak 1 x).
Nu ik dit zo opschrijf, zie ik dat het eigenlijk wel meevalt, alleen Poncho sukkelt met de ontlasting. Zou kunnen dat dat is gebeurt sinds ik tweemaal daags voer.
Nou ja, hoe dan ook, ik weet wel dat hier geen antwoord op is, is een kwestie van uitproberen en experimenteren. Verder ben ik nog steeds erg tevreden over vers voer, als ik naar Bambi kijk dat die voor het eerst in vier jaar een glanzende vacht zonder roos heeft, én bovendien niet meer de hele dag natte, 's ochtends vieze oogjes... dan zegt mij dat genoeg.