Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#853724
Ik heb twee vragen over hertenribben.....

Vallen die bij jullie honden in de smaak, of is het iets wat niet door elke hond gewaardeerd wordt?

En hoe hard zijn hertenribben? Is het bijv. te vergelijken met lamsrib of geitenrib, of is het echt harder....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#853728
ik had herteribben maar vondt ze te hard voor m'n honden.
Maar dan moet ik eerlijk zeggen dat zowel hun als ik barf watjes zijn.
Lamsribben van herby eten ze wel met gemak maar geitenribben van het ic. vindt ik ook te hard/of ze kauwen niet goed maar daar vindt ik dan altijd uitgespuugde stukjes bot van terug
Door Malamoods
#853733
Ikijok verdraagd ook geen te harde botten. Met geitenribben heeft hij ook moeite, lamsrib gaat vaak goed, maar soms dus ook niet.... Ik begrijp dat ik hertenribben dan beter niet op mijn bestelling kan zetten...

Rachel.
Door Malamoods
#853751
Ik wilde ze bij Herby bestellen (ik zag dat hij een aanbieding had), maar ik heb net mijn bestelling de deur uit gedaan, zonder hertenribben... Ik durf het niet aan....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#853850
Hier heb ik alleen ervaring met de hertenribben uit Mill. Die vind ik, maar belangrijker: de honden, fantastisch! Prachtig bevleesd en goed te kraken.
Door Cindy de Wolf
#853919
Judith van Sam schreef: Hier heb ik alleen ervaring met de hertenribben uit Mill. Die vind ik, maar belangrijker: de honden, fantastisch! Prachtig bevleesd en goed te kraken.
Hier sluit ik me bij aan. Ik ga wel die van Herby nu bestellen even een paar kg om uit te proberen.
Door senna-husky
#853962
even een vraagje waar bestellen jullie die ribbe en pens enzv. ik heb nu mijn vriezer vol liggen met bandit en forsti -fit  kvv ben dus een beetje met jullie mee aan het doen.en  dus nog steeds veel aan het lezen  ??? ??? ???
Door tieneke
#853967
senna-husky schreef: even een vraagje waar bestellen jullie die ribbe en pens enzv. ik heb nu mijn vriezer vol liggen met bandit en forsti -fit  kvv ben dus een beetje met jullie mee aan het doen.en  dus nog steeds veel aan het lezen  ??? ??? ???
Kijk even onder:vraag en aanbod barfingredienten  ;)
Wel eerst met kippennekken beginnen als de hond nog geen botten gewend is!
Door Lizzy
#853968
Judith van Sam schreef: Hier heb ik alleen ervaring met de hertenribben uit Mill. Die vind ik, maar belangrijker: de honden, fantastisch! Prachtig bevleesd en goed te kraken.
Hier sluit ik me ook bij aan!
Door pallas
#854127
Zondag herteribben gehaald bij Herby, héél mooi en super zacht. Ik kan de ribben met de hand doorbuigen.

Helaas voor de honden ligt het onderin de mud volle vriezer, dus hebben ze het nog niet mogen eten.
Laatst gewijzigd door pallas op wo 07 nov 2007, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#854173
Heb alleen maar ervaring met de hertenribben uit Mill, en die waren prima.
Maar misschien dat ze ook ooit harder kunnen uitvallen, dat weet ik niet.
Ik denk dat het toch altijd afhankelijk is van de leeftijd van het dier  :-\
Door Malamoods
#854268
roefus schreef: Heb alleen maar ervaring met de hertenribben uit Mill, en die waren prima.
Maar misschien dat ze ook ooit harder kunnen uitvallen, dat weet ik niet.
Ik denk dat het toch altijd afhankelijk is van de leeftijd van het dier  :-\
Ja, daar zeg je wat.... De leeftijd.... Ikijok heeft al een tijdje geen geitenrib meer gehad, maar ik heb het idee dat hij de hardere botten wel steeds beter gaat verteren. Dus ik heb het plan om binnenkort gewoon weer wat geitenribben te gaan proberen....

Rachel.
Door Malamoods
#854270
Ach weet je.... Ik bestel ze nog effe snel (als aanvulling op mijn bestelling, misschien lukt dat nog)... Als Ikijok ze niet verdraagd, of niet lekker vind, dan gooi ik ze gewoon hier weer in de aanbieding. Dan kan ik er vast iemand anders blij mee maken....

Bedankt voor de reacties! :)

Rachel.
Door ellyenrob
#854367
Vorig jaar hertenribben uit Mill, 2 van de 4 honden lusten het niet en ze waren ook kneiterhard, maar wel goed bevleest
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door