Goeiemorgen mensen. Darqan vond net een heerlijk ruikende vossendrol
Bij inspectie zat die drol vol met witte lintwormeierpakketjes.
Ik ontworm de honden normaal zo 1x op het jaar. Maar aangezien onze Reinaard wel vaker zijn drollen voor de voordeur parkeert, maak ik me wat ongerust over de honden.
Ik zie 2 oplossingen:
Of de honden meer en preventief ontwormen (doe ik liever niet)
Of om de zoveel tijd (elke 4 maand bvb) mestonderzoek en dan gericht ontwormen (is echt reteduur hier)
Ik denk er al jaar over na om zelf een goede biologische microscoop te kopen. Aangezien ik ook 5 paarden heb. Ik heb zelf vaak mestonderzoeken gedaan bij de dierenarts (10j geleden)
Maar de geldbuidel laat het al de hele tijd niet toe
Nu twijfel ik wel weer erg om het wel te doen. Dan kan ik zoveel mestonderzoeken doen als ik wil en gericht ontwormen.
Ik heb trouwens het idee om Reinaard van zijn ongewenste medebewoners te ontdoen door een bakje duck met ontworming erin klaar te zetten. Hij komt zowat elke nacht en speelt met de balletjes van de honden (de tennisballen ) (ben er al een hoop kwijt, of ik vind ze in de weide 200m verder ) of vanochtend lag een schoen van mijn man (die die nooit opruimt) in de gietende regen in de tuin ipv onder het afdak
Ik ga morgen naar de da voor check-up van Eli en Axel en ik vraag hem ook even wat ie denkt.
Wie kan raad geven?