Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanna
Er wordt regelmatig aangegeven dat je geen dragende botten moet geven, maar valt daar een knie ook onder? Ik kan namelijk aan kalfsknieën komen. En ik vroeg me af of ik er ook wat aan heb! ::)
Door Minna
Het wordt verdeelt in het categorie "te hard", maar er zijn ook honden die slim genoeg zijn om hun tanden niet kapot te knagen. Ik geef al 20 jaar knien en andere gewrichten aan de honden, en nog nooit een tandbreuk gehad, ze knagen dat op een hele rustige manier, maar dat is dus gaan voer eigenlijk maar meer een bezigheidsspeeltje.
Door Red_Hunter
Ik heb ook knieen gehad en bij mij kunnen ze de kop opknauwen maar het stuk bot eronder krijgen ze niet door en dat gaat dus ook de kliko in.
Ze waren bij mij wel overlangs doorgesneden trouwens.

Ik zou ze nog wel weer eens willen hebben, maar ik weet niet waar ik ze kan krijgen. De Kiezen werden er erg schoon van.

Groetjes TRudie
Door Hanna
Ga naar marktplaats.nl en zoek op pens. Daar is eentje die dus ook knieen verkoopt. Hij is alleen voor mij geen optie daar hij alleen levert in nijmegen als ik meer dan 45 kilo bestel en dat kan mijn diepvriezer niet aan.
Door Red_Hunter
Hanna schreef: Ga naar marktplaats.nl en zoek op pens. Daar is eentje die dus ook knieen verkoopt. Hij is alleen voor mij geen optie daar hij alleen levert in nijmegen als ik meer dan 45 kilo bestel en dat kan mijn diepvriezer niet aan.
Bedankt, ik ga gelijk even kijken.

Groetjes Trudie
Door tieneke
Ik krijg dus regelmatig gratis knieen etc en geef deze echt niet meer omdat onze schatjes er dus wel degelijk zeer grote stukken loeihard!! bot vanaf bijten en inslikken!  ;) ,buiten dat het ook nog gigantische tandenslopers blijven gooi ik ze nu gewoon lekker weg(het vlees snij ik eraf voor de katten) en geef T&T wel een niet-dragend bot wat ze geheel op mogen eten ;)
Dit zijn dus altijd kalveren van tussen de 3 a 4 maanden oud met nog zachte botten...reken zelf even uit hoe vreselijk hard de botten wel niet zijn als ze tegen 1 jaar lopen en haast koe zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door