Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#83344
Bij de Makro heb ik, denk ik hahaha, kleine kuikentjes gekocht, diepvries. Ze heten "cailles". Er zitten nog snaveltjes aan en al.
Hoe kan ik deze geven? Moet ik de snaveltjes eraf halen? Moet ik de kopjes eraf halen? En de voetjes/teentjes? Of in zijn geheel geven? En kan ik ze nu al geven of zijn ze voor meer gevorderde honden? Tommie heeft 2 weken kippenvleugels gehad en sinds deze week lamsribbetjes.

Groetjes Marion
Gebruikersavatar
Door Angelique
#83350
Marion schreef: Bij de Makro heb ik, denk ik hahaha, kleine kuikentjes gekocht, diepvries. Ze heten "cailles". Er zitten nog snaveltjes aan en al.
Hoe kan ik deze geven? Moet ik de snaveltjes eraf halen? Moet ik de kopjes eraf halen? En de voetjes/teentjes? Of in zijn geheel geven? En kan ik ze nu al geven of zijn ze voor meer gevorderde honden? Tommie heeft 2 weken kippenvleugels gehad en sinds deze week lamsribbetjes.

Groetjes Marion
Waarschijnlijk zal die het niet direkt als voer herkennen, tenminste, als het vachie er ook nog op zit LOL De meeste honden vinden het leuker om er eerst een poosje mee te voetballen, dus een sterke maag (die van jou dan ;D) is wel vereist.

Hier heeft het geholpen een paar van die dingen even licht te koken totdat je een bouilonntje hebt en de kuikens naar eten ruiken.

Je kunt ze in z'n geheel geven, er hoeft dus niks vanaf gehaald te worden. Voedingswaarde staat ongeveer gelijk aan een ei.
Door Ollie
#83351
Volgens mij worden die kuikens gewoon heel gegeven hoor! Ik heb het zelf nog nooit aan mijn honden gegeven. ::) ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#83353
Marion schreef: Bij de Makro heb ik, denk ik hahaha, kleine kuikentjes gekocht, diepvries. Ze heten "cailles". Er zitten nog snaveltjes aan en al.
Hoe kan ik deze geven? Moet ik de snaveltjes eraf halen? Moet ik de kopjes eraf halen? En de voetjes/teentjes? Of in zijn geheel geven? En kan ik ze nu al geven of zijn ze voor meer gevorderde honden? Tommie heeft 2 weken kippenvleugels gehad en sinds deze week lamsribbetjes.

Groetjes Marion
Cailles zijn kwartels ;D
Maar ik zou ze gewoon helemaal geven hoor. We proberen ten slotte het prooidier zo dicht mogelijk te benaderen. Als je dan hele dieren hebt, is het toch zonde om daar wat vanaf te halen, toch?
groetjes Eva
Door Marion
#83354
Hier heeft het geholpen een paar van die dingen even licht te koken totdat je een bouilonntje hebt en de kuikens naar eten ruiken.
Kan dat geen kwaad voor de botjes, omdat je die officieel echt rauw moet geven? Of geldt dat niet als je het maar heel kort kookt?
Je kunt ze in z'n geheel geven, er hoeft dus niks vanaf gehaald te worden.

Dus die snaveltjes en teennageltjes verteerd hij gewoon? Of poept hij die zonder problemen weer uit?
Voedingswaarde staat ongeveer gelijk aan een ei.
Bedoel je daarmee te zeggen dat het nauwelijks voedingswaarde heeft? En dus eigenlijk geen aanrader is?

groetjes Marion
Gebruikersavatar
Door chooky
#83357
kwartels zijn kleine vogeltjes. het zijn dus geen kuikentjes die je gekocht hebt maar echte vogeltjes (soort minikip,maar dan anders) Voedingswaarde is dus toch anders dan van een ei (ei is trouwens wel heel goed hoor!! maar vlees is toch anders)
Door Ollie
#83361
Anna Penta schreef: en ik geef liever een ei ;D
;DIk ook hoor! hahahaha, ik zie dat ook niet zitten zo'n kuikentje met alles er op en eraan. :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#83362
Het is sowieso erg gezondom bij zelf-samenstellen zoveel mogelijk af te wisselen.kwartel is dus een mooie variatie op kip. Datgene wat in de ene vleessoort niet zit, zou best wel eens in de ander kunnen zitten. De kwartel is heel, dus je geeft nu in ieder geval natuurlijke vezels (veertjes, snavel, pootjes).Ook is dit zo compleet als het maar zijn kan, aangezien de organen er allemaal nog in zitten. Dus ik zou wel concluderen dat kwartels gezond zijn.
Gebruikersavatar
Door chooky
#83363
Ollie schreef:

;DIk ook hoor! hahahaha, ik zie dat ook niet zitten zo'n kuikentje met alles er op en eraan. :-\
Zelf samenstellen is grensverleggend bezig zijn ;D ;D ;D
Ik begon met huiveren bij een hele vis.
Toen pakte ik met de topjes van mijn vingers zo kort mogelijk een eendagskuikentje uit het zakje.
En nu geef ik hele konijnen.
Door Ollie
#83366
chooky schreef:

Zelf samenstellen is grensverleggend bezig zijn ;D ;D ;D
Ik begon met huiveren bij een hele vis.
Toen pakte ik met de topjes van mijn vingers zo kort mogelijk een eendagskuikentje uit het zakje.
En nu geef ik hele konijnen.
;DHahahaha, ja dat is ook zo. Ik gruwelde eerst ook om in runderharten en levers om te snijden,en kippennekken te knippen, maar ja het is voor een goed doel he? Maar die kuikentjes, tsja dat zie ik nog niet zo zitten. :-\
Door Marion
#83367
Zelf samenstellen is grensverleggend bezig zijn ;D ;D ;D
Dat kun je wel zeggen ja.... De kwartels zater per 4 ingevroren en ik wilde ze per stuk invriezen. Ik probeerde ze dus van elkaar te trekken terwijl ze nog aan elkaar vast gevroren zaten. Dit lukte op zich wel, maar heb daarbij wel het nekje van 1 kwartel gebroken :( En dat vond ik best akelig ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door