Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#809228
Kan het kwaad dat m'n hond slechts op 2 soorten vleesbot en diverse soorten orgaan en vlees en groenten staat?

Ik vind nl. (momenteel) geen andere vleesbotten dan konijnenkarkas en kippekarkas  :'(
De schapenslager is op vakantie en een slachthuis is moeilijk te vinden op een aanvaardbare afstand  :(

In september geraak ik wel aan meer assortiment (bestel ik via Katrien in Belgïe)
Door Laura2004
#809249
Ik kan me niet voorstellen dat dit kwaad kan. Ik denk dat als je verder goed de verhoudingen in de gaten houdt dat je je hond gewoon gezond kan voeren op deze manier. Misschien kan je in de supermarkt op de aanbiedingen letten of bij plaatselijke slagers de aanbiedingen in de gaten kan houden.

Als je in september grotere vleesbotten kan vinden, dan is dat toch prima, dat is dus een paar weekjes wat minder variatie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#809257
Nee hoor, kan geen kwaad. Ideaal is het niet, maar wat ik begrijp is het maar tijdelijk en dan zie ik er echt geen probleem in. Hier hang ik ook wel eens een aantal weken op 2 of 3 vleesbotsoorten en ik  heb er nog nooit eentje slechter van zien worden.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#809336
Ach, zolang een compleet kvv als enige calciumbron kipkarkas bevat, zal dit prima kunnen , lijkt me zo! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door