Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#82029
Ik heb gisteren Tommie een paar teentjes knoflook gegeven (ik denk ongeveer 3 of 4 :-\ ) Ik dacht dat eens in de zoveel tijd zo´n "kuurtje" goed is tegen vlooien e.d. Maar nu hoorde ik dat ik waarschijnlijk veel te veel heb gegeven :( en dat de hond daar bloedarmoede van kan krijgen! Heb ik idd veel te veel gegeven of is het voor eens in de zoveel tijd wel goed? En moet ik nu iets geven waar veel ijzer in zit tegen bloedarmoede?

Help ik ben een beetje geschrokken van wat ik gedaan heb ???

Ps de stank is ook niet te harden, wat een knoflooklucht komt er uit zijn bekkie ;)

Ik had de knfolook overigens door een bananenprakje gedaan, met huttekase, en zelfs een beetje tomatenketchup omdat hij het niet wilde eten......
Door debbymuch
#82031
ik heb zelf laatst een knoflook keurtje gemaakt.

recept staat hier ergens.
maak ik ook met 10 teentjes,verdeelt over een aantal dagen.
maar teveel knoflook is niet goed.
hoe het verder is met de hoeveel heid.
bij mijn krijgen ze er een aantal door de groente mix verdeeld over twee weken.

en nu 1 keer hebben ze een keurtje gehad
Door Lizzy
#82064
Geen paniek! Niks aan de hand. Je moet knoflook niet te vaak en niet teveel geven, maar in zo'n kuurtje kan het geen kwaad. En een keer 4 of 5 tenen ook niet. Dit moet je alleen geen daaaagen achter elkaar blijven doen! Je kunt ook gewoon vijf maal per een stukje knoflook geven. Bij een kleine hond lijkt me een kwart teentje genoeg. Bij een middelgrote hond een half teentje.
Door evelyn02
#82884
Op internet vond ik dat knoflook (net als uien) een speciale vorm van bloedarmoede kan geven (de rode bloedcellen worden afgebroken). Het zou vaker voorkomen bij kleine dan bij grote honden. Niet elke hond is er even gevoelig voor maar het is van te voren niet duidelijk welke hond wel en welke hond niet gevoelig is. Het blijft denk ik oppassen met knoflook. Weet iemand hier iets meer over?

Evelyn
Door 202spots
#83340
Dit geld dus voor knoflook EN uien.

Heinz - Body Anemia
The recorded cases of allium poisning typically involved onion doses exceeding 0.5% of the animal's body weight. A dog weighing 60 pounds would have to ingest a 5-ounce onion or several cloves of garlic to begin the heinz-body process. Red blood cells regenerate quickly in healthy animals, so the overdose would have to be repeated frequently to cause harm.
http://www3.sk.sympatico.ca/riverien/nutribits.htm

hier wat meer info:
http://www.monkeymaddness.com/articles/onions.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door