Moderator: Lizzy
Anna Penta schreef: Kun je kippenpoten zien als botten? Dat wil zeggen, mag je die ook niet op een lege maag geven? Of gaat dat niet op omdat het meer vlees dan bot is? En geldt ook hier dat voor de vertering van de botten wat yoghurt, kwark of karnemelk goed is? En mag de hond na het eten van een kippenpoot ook een uur geen water drinken? Ik hoop dat ik het goed heb gedaan.Hoi Anna,
CaSanGio schreef:waaruit bestaat jouw probiotica Alma? Want ik heb begrepen dat yoghurt ook probiotica bevat en dat dat kan helpen bij een betere vertering van de botten.
Hoi Anna,
Volgens mij zijn kippepoten hetzelfde als een karkas, alleen er zit minder bot in. D.w.z. geen 50/50% zoals in de vleugels. Ik geef mijn honden iedere dag probiotica 4 soeplepels. Ook die 15 kg weegt. Nee geen water laten drinken want bot is bot ook in een kippepoot.
groetjes, alma
yalla schreef: Poten zijn gewichtdragende delen, die kun je beter niet geven. Vaak zijn ze te hard. Lees het document van Lizzy over 'honden en het eten van botten' nog maar eens door. Staat in de bibliotheek (van Barfplaats danNou moe, dacht ik dat ik het nu eindelijk begrepen had ???); de Openbare Bibliotheek heeft het stuk nog niet gehaald
![]()
![]()
Anna Penta schreef:
waaruit bestaat jouw probiotica Alma? Want ik heb begrepen dat yoghurt ook probiotica bevat en dat dat kan helpen bij een betere vertering van de botten.
vlcaki schreef:Ja, hier hebben we denk ik weer het misverstand tussen Belgen en Nederlanders. In Nederland worden kippenbouten drumsticks genoemd en als de bil er nog aan zit heet dat een kippenpoot. Dat is dus iets anders dan het onderste deel van de poot, het klauwtje zeg maar,waar Belgen kippenpoot tegen zeggen.
<<Ik dacht er dus wel te laat aan dat ik de poten misschien niet op een lege maag had mogen geven, maar er zat zoveel vlees om dat het bijna een vleesmaaltijd was.<<
Anna Penta, dan is het vast en zeker geen kippepoot, maar een kippebout of een kippebil.
Een poot is zo goed als kaal bot, van elke vogel trouwens bij mijn weten.
gr.
Roger