Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#803136
vandaag stond er voor kito (thai ridgeback 10,5 weken) runderkopvlees op het menu.. even testen met ong 80gram..

de kipdelen enzo gaan goed maar dit was dus nieuw.. hij houdt het vlees nog steeds niet met zijn poten vast hetgeen op zich vrij lachwekkend is als je hem ziet klooien.. maar het begon goed.. KLEINE stukjes eraf en slikken.. totdat hij besloten had dat het overgebleven (veel te grote) stuk er best in 1 keer in kon..

hap, slik, maar niet weg dus.. na wat piep- cq krijsgeluiden was het dan toch gelukt de boel weg te werken.. vervolgens zo'n 3,5 uur geslapen (zal wel zwaar op zijn maag gelegen hebben).. kijken hoe snel het eruit komt...

hoe voeren jullie het spiervlees? gewoon aan 1 stuk? ik ben niet bang uitgevallen maar ik had mijn hart toch wel ergens ter hoogte van mijn stembanden zitten opeens.. gewoon weer opnieuw een heel stuk geven volgende keer en kijken of ie t snapt.. of proberen kleinere stukken te geven waarvan het niet erg is als hij het in 1 keer afslikt??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#803148
Ik geef het spiervlees hier in hapklare stukken. De lappen zijn standaard te klein om ze in één stuk te geven, want die slikken ze dan zo door en de meesten hier hebben geen zin in het trekwerk wat aan een taai stuk kopvlees vastzit.
Door Lizzy
#803177
Ja, dit is echt zo'n hartkleppen-test-situatie he... Mijn honden flikken dit dus ook. Brutus probeert dit zelfs bij lappen pens van 1,5 kilo. En dan staat hij al stikkend en kotsend zo'n lap weg te werken... Ik snijd dit tegenwoordig ook in stukken van zo'n 10 a 15 cm. Wanneer ze dit soort dingen niet flikken is echt bij een groot vleesbot of een "heel prooidier" of een deel van een "heel prooidier" (ik voer wel hele dieren maar zonder vacht/veren, vandaar de quotes).
Door Tanna
#803192
Ons bordertje krijgt anderhalf ons vlees. Soms is dat aan één stuk en dan kauwt ze het een beetje platter, maar slikt het wel helemaal in. Een paar weken geleden slikte ze het door zonder te kauwen en toen spuugde ze het even later weer uit. Daarna kauwde ze het alsnog en toen ging het goed.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#803245
mijn pup flikt dit dus ook.
de 2 andere doen over 1 kilo pens zo'n 2 a 3 min. maar die kleine in 2 a 3 sec. hij laat het achterin zijn keel glijden en met 2 klok bewegingen is het weg!!!
Spiervlees snij ik dus ook in hapklare stukken.
Het vreemde is dat die kleine er helemaal geen last van heb, gooit het er niet uit en het ligt schijnbaar ook niet zwaar op de maag want na het eten heeft hij constant zijn dolle 5 min.
Verder snij ik al het gewone vlees in stukjes kop/spiervlees, geitesnippers enz.
groetjes ellen
Door Eef+Stippels
#803247
Hier krijgen ze het spier- en orgaanvlees aan 1 stuk, 500 gram per stuk. Yindra trekt er rustig stukken af maar wandor probeert nog steeds het hele stuk in een keer door te slikken, dus houd ik het vaak voor hem vast, zodat ie er stukken af kan halen, zonder half te stikken en het 5 keer overnieuw op te geven  ::)
Gebruikersavatar
Door Dian
#803250
Voor Rakker knip ik het aan stukken. Hij trekt en scheurt niet, werkt het hele stuk z;n bek in en slikt het dan in 1 keer door. Dat heeft ie 2x gedaan, daarna ben ik gaan knippen.  Het zijn sowieso maar kleine stukken die hij krijgt, iets meer dan 150 gr.
Door tieneke
#803263
Tinus had een paar weken terug een nogal grote lange lap pens en heeft er precies 3 keer van mogen genieten  :-X voor hij doorkreeg dat hij gewoon even moest kauwen  ::) dus voortaan maak ik deze iets kleiner.
Tara slikt ook alles zo door en daarom doe ik ook het rundvlees in kleinere stukken geven.
Door Jolly
#803296
Oww ik ken dit maar al te goed.
Pim is een nette eter met kvv/ klein gemaakte stukjes/ribben en kippenpoten, maar geef hem geen lap, want hij wil hem inene naar binnen werken.
Heb al een paar keer een soort heimlichgreep bij hem moeten doen,en ook regelamtig ff met m'n hand achterin de keel de lap terug te vissen. :-X

Chasey is wat dat betreft een schrokker met kleine stukken, maar geef hem een lap en hij eet keurig en rustig. ::)
Door pallas
#803335
Ik geef geen lappen meer, ze proberen ze altijd in één keer door te slikken :o.
Misschien als ik Nox een hele pens (10kilo ofzo..) geef ,dan heb je kans dat het goed gaat. Maar dan zal ik dus telkens een stuk moeten afplakken, en dat doe ik liever niet.
Pens snij ik dus in kleinere lappen en vlees bestel ik vaak in snippers.

Karkassen eten ze rustig op , ze eten ook hele prooidieren dat gaat ook prima.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#803512
Sanne gebruikt ook haar poten niet, zelfs niet na ruim 2 jaar barfen.
Ze raakt het echt niet aan.
Meestal kauwt ze wel de stukken van een lap af, maar een enkele keer moet het ook ineens naar binnen :-X . Daarna spuugt ze het binnen een paar minuten weer op , om het als nog wat te verkleinen....
Door ~anna~
#803575
crystal haar poten zitten vaak onder het bloed b.v. als ze runderstrot eet.
valt natuurlijk enorm op bij een witte hond :)
ik geef balou geen penslapje meer met het ouder worden is het steeds erger nog even en hij zou het in 1 keer naar binnen werken :-X
Het spiervlees snijd ik in grove stukken lijkt me gewoon het veiligste ::)
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 02 aug 2007, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door