Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#81338
Ik was minstens een halfuur bezig geweest om een FEESTMAAL te maken. Er zaten allerhande lekkernijen in en zelfs een paar madeliefjes. Omdat groenten echter altijd wat gevoelig ligt, had ik er voor de zekerheid wat pens door gemengd. Plus rauw ei. Plus avocado. Dingen waar ze dol op zijn.

Bah! Ze lustten het niet. En ik denk dat het aan het knoflookgranulaat ligt dat ik pas heb besteld. Ze hoeven het gewoon niet. Zelfs niet nadat ik er yoghurt en hutenkase door had gemengd.

Toen heb ik de lappen vlees die ze normaal geheel krijgen in stukken gesneden en er goed door gemengd. Uiteindelijk werden die eruit gevist waarna er flink mee werd geschud, zodat m'n hele keuken onder het FEESTMAAL kwam te zitten.

Gratver, van de week hoefden ze hun groenteprutje ook al niet maar ik dacht dat ze de sardines in tomatensaus misschien niet lustten.

Wel zonde, kost toch zo'n 8 euro, een kilo knoflookgranulaat. Nu hoorde ik hier of ergens anders dat je rauwe knoflook aantrekkelijk kunt maken door het te bakken. Vraag me af of er een manier of een ingredient is waardoor de scherpe geur en smaak van granulaat wat kan worden geneutraliseerd. Misschien ergens in weken? Iemand enig idee?
Door Sander
#81369
M'n teefje is echt een vuilnisbak: ik kan haar gewoon een teen knoflook geven en dan eet ze die met smaak op. M'n reu spuugt 'm dan weer uit, maar door het eten is het geen probleem.
Ik zou gewoon heel weinig geven door iets dat ze zeker opeten. Als ze daar dan aan gewend zijn kun je de dosis gaan verhogen.
Door 202spots
#81372
Anna Penta schreef: Wel zonde, kost toch zo'n 8 euro, een kilo knoflookgranulaat. Nu hoorde ik hier of ergens anders dat je rauwe knoflook aantrekkelijk kunt maken door het te bakken. Vraag me af of er een manier of een ingredient is waardoor de scherpe geur en smaak van granulaat wat kan worden geneutraliseerd. Misschien ergens in weken? Iemand enig idee?
Is granulaat OOK vers of gedroogd?
Anders gewoon ietsie MINDER geven misschien???
Nee ik zou verse knoflook niet bakken..

Hoeveel heb je eigenlijk gegeven???
Laatst gewijzigd door mahuni op do 15 apr 2004, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vlcaki
#81379
<<Ik was minstens een halfuur bezig geweest om een FEESTMAAL te maken. Er zaten allerhande lekkernijen in en zelfs een paar madeliefjes. Omdat groenten echter altijd wat gevoelig ligt, had ik er voor de zekerheid wat pens door gemengd. Plus rauw ei. Plus avocado. Dingen waar ze dol op zijn

volgens mij ligt het niet aan die knoflookgranulaat (zou ik trouwens nooit gebruiken, vers is beter).

Ik denk dat je ineens te veel mixt, is het zo dat je honden sowieso niet happig zijn op gf mixen ?

Ik persoonlijk lig daar niet van wakker wanneer mijn honden geen gf mixen eten, maar als je er toch wil geven, en ze zijn niet happig, begin dan geleidelijk, en onder de vorm van in bouillon geblancheerde groenten.

Een pak heel fijn Julienne gesneden soepgroenten (vd. Aldi of Lidl) blancheren in een bouillon die je getrokken hebt van een karkas, ik deed het vroeger wel eens van schapepoten die ik eerst stuksloeg met een hamer zodat alle merg er mee uitkomt, giet je de "consommé" wel effe door een zeef zodat er geen botspliters meekomen, voordat je er groentes doormengt.

probeer maar , het moet al ne straffe zijn die dan geen gf mix eet, maar ga niet ineens alles door mekaar klutsen als ze geen favoriet zijn van groenten.

gr.
Roger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door