Ik snap het nog steeds niet helemaal... hoe zit het nu precies met het verteren van brokken samen met vlees...
Iedereen zegt wat anders: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40878
Moderator: Lizzy
Paul_Barte schreef: Klere...hier is wel erg grof gesnoeidEn ik neem me bij deze voor de zoveelste keer voor om me niet te bemoeien met mensen die een carnivoor hebben en geen flauw idee hebben hoe een carnivoor gevoerd moet worden, want dat heeft geen zin. Water naar zee dragen is nog nuttiger....
Weet je Marije,
Voor mij mogen alle mensen alle brokken die ze kunnen vinden mengen met alle soorten vlees die ze kunnen vinden..................als ze mij maar niet bellen als de hond zo dun poept, rommeldende en opgeblazen darmen heeft en dusdanig scheten loopt te laten dat alle huisbewoners gevlucht zijn en bij de buren zitten
Paul_Barte schreef: In ALLE werelddelen ??? (of is dat een domme vraag)Domme vragen bestaan toch niet
margreet schreef:Hier is 't nog steeds Pasen hoor!!
Domme vragen bestaan toch niet
meesmerel1 schreef: Hoi,Misschien raadzaam om de regels van het hondenforum er op na te lezen. Ook van hun forum kun je geen discussies halen om ergens anders neer te zetten. Of had je toestemming van de moderators/auteurs om het hier te plaatsen?
ik wist niet dat jullie een verbod hadden om dingen uit andere fora over te nemen. Ik dacht dat het zou zijn zoals normaal op internet (en in wetenschappelijke artikelen etc.): dat als iemand iets op een openbaar forum zet, dit gezien kan worden als publicatie en dat iemand anders dit kan gebruiken mits hij bronvermelding en auteur noemt...en niet verkeerd quote natuurlijk. Leek mij het geval...maar niet dus.
Ik vind het erg interessant om te weten hoe het nu precies zit in de maag/darm van een maag, vandaar dat ik de verschillende stellingen in deze genoemd had. Dat daar een stelling bijzit van iemand die door veel leden niet echt gewaardeerd wordt, doet niet ter zake. Ik dacht dat iedereen hier wel op een volwassen manier mee zou om kunnen gaan.Dat doet absoluut niet ter zake nee. En dat is dan ook niet de reden waarom de tekst verwijderd is. Als je hier persoonlijk problemen mee hebt, dan kun je deze discussie verder met mij voeren via PB.
Het is me trouwens nu wel ongeveer duidelijk hoe het zit en ik denk dat datgene wat Mechelaar_fan in de topic Smuldier zegt op hondenforum.nl niet in strijd is met de mogelijke ph-waarden in de maag.En wat is nu jouw mening hierover dan?
Als mensen graag brokken blijven voeren, is dit hun goed recht, maar goede voorlichting over het mengen met vlees zijn dan wel op zijn plaats. Ik las trouwens net dat R. van der Molen in het boek Elementaire kynologische kennis zegt dat mengen geen kwaad kan en hij wordt als verplichte kost opgegeven...nb. goed onderbouwd advies hierover is dus noodzakelijk!
Waarom zijn eigenlijk al die top-boeken over barf zo slecht verkrijgbaar? Alleen Billinghurst kun je bij internetwinkels bestellen (en Pitcairn en Kymky ofzo). De laatste twee heb ik besteld en nu in huis...ik zou graag het boek van Lonsdale hebben, maar dat blijkt moeilijk te worden. Hoe hebben jullie dat gedaan? Het zou voor de bekendheid van Barf een stuk beter zijn als dit soort boeken gewoon in de boekwinkel lagen...door die moeilijke procedure om eraan te geraken, krijgt het wel een beetje een schimmig karakter...voor de e-boeken geldt dit helemaal...Gewoon, bestellen bij http://www.rawmeatybones.com. Dat ging hartstikke goed! Ik bestel trouwens veel via amazon.com en andere Amerikaanse Internet boeken sites. American Bookshop in bijv. Den Haag (ik weet niet of ie nog ergens anders zit) is ook handig in sommige gevallen om eens te shoppen. Ik denk overigens dat je met een ISBN nummer alle boeken hier in NL of BE kunt bestellen. Volgens mij doet een goede boekwinkel daar niet moeilijk over. Dat geldt dan natuurlijk weer niet voor e-boeken.... Die van Mogens heb ik overigens gewoon via zijn site besteld. Dat ging erg makkelijk met PayPal.