Lizzy schreef:
Bladzijde 289 van Give Your Dog a Bone:
"Veel honden beginnen hun nieuwe dieet met veel enthousiasme en ineens beginnen ze te weigeren het te eten.
Wat je je wel moet realiseren is dat honden die dit gezonde voedsel beginnen te eten dat chronische hongerlappen, honden die nooit genoeg leken te krijgen, nu ineens geen honger meer hebben. Voor het eerst in het leven van de hond, heeft het gewoon genoeg en voelt zich tevreden. Dat is ook voor jou een nieuwe ervaring! Zo'n hond stopt met zoeken naar eten, zoals het in het verleden heeft gedaan. Veel eigenaren raken in paniek en denken dat hun hond ziek is
Dit resulteert vaak in eigenaren die mij bellen en zeggen "hij vond de groentemix altijd lekker (of iets anders) en nu ineens moet hij ze al een paar maaltijden niet meer". Het is fijn dat ze me gelijk bellen met zo'n mededeling want dan kan ik ze op hun gemak stellen en ik laat ze de hond 24 uur vasten".
Ik weet niet of dit aan de hand kan zijn? Hoe is zij verder? Voelt zij zich ziek? Heeft ze koorts? Is ze minder actief? Als je haar anders dan anders vindt, dan zou ik zeker een bezoekje aan de DA afleggen! Als ze verder gewoon normaal is, dan zou ik haar inderdaad 24 uur laten vasten.
Kippennekken wervels uitkotsen: blijkbaar heeft ze toch moeite met het verteren van de nekken. Komen de nekken bij een ander adres vandaan (oudere kippen misschien?)? Misschien is het raadzaam om haar wat extra probiotics te geven. En, misschien moet je eens kipkarkassen proberen om te kijken hoe ze dat verteerd (moet ze meer op kluiven ook - mijn ervaring is dat ze nekken zo naar binnen pletteren). Het is natuurlijk gek dat ze eerst niet de wrevels uitbraakte en nu wel... daar heb ik geen verklaring voor. Nogmaals, ik weet niet of ze toevallig van oudere kippen zijn, deze nekken... Hoe is de vertering van andere botten?
Allereerst enorm bedankt voor al jullie snelle antwoorden! wat is dit forum toch geweldig
Een aantal vragen van jullie waar ik antwoord op zal proberen te geven:
Nicki(ta) is dus een zij en al een tijd geleden "geholpen" (dus eigenlijk nu een "het"

) ze weegt ongeveer 26kg en krijgt inmiddels rond de 500gram vlees per dag. (daarbij dan nog groentemix, maar dat is anderhalve eetlepel dus niet zo heel veel)
Ze komt op mij verder niet ziek over. Ze loopt prima en maakt een gezonde indruk.
In principe is haar ontlasting eveneens prima en andere botten heeft ze geen moeite mee, alleen eet ze dat ook niet echt meer. Haar geitenribben liet ze gisteren ook staan. Orgaanvlees werkt ze wel prima naar binnen en laat ze verder niet liggen. Maar spiervlees en bot eet ze minder de laatste tijd. Vis wil ze al helemaal niet wat ik ook doe dus daar ben ik mee opgehouden.
De kippennekken haal ik altijd bij dezelfde slachter (altijd gedaan ook) en die komen echt vers van t mes zeg maar

Dan nog het stukje van Lizzy dat ze de nekken nogal eens heel inslikken; ik heb geen schrokhond en ze kauwt heel rustig op haar eten. Ze gaat er gerust een kwartier/half uur voor liggen zeg maar.
Verder is ze niet te dik maar zeker ook niet mager dus wat dat betreft maak ik me nog geen zorgen. Ik ben gewoon verbaasd dat een labrador geen schrokop hoeft te zijn en de stelling is altijd : een lab die niet eet ligt op apegapen...vandaar
Miss nog n domme vraag: wat zijn priobiotics? en mn andere vraag: wat zou jij doen na t lezen vamn mijn stukje nu: 24 vasten of niet? (we hadden daar zelf nl ook al aan gedacht gisteren om dat eens te doen)