Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#783084
Heb het er met mijn vriend over gehad en hi is wel voor helemaal te gaan barfen ;)
Ik ga nu eerst lekker beginnen met wat kvv en kippennekjes en dat steeds verder uitbreiden..
Mijn vriend stelt zelfs het tuinschuurtje voor het barfen ter beschikking.. :) (daar hebben we stroom in dus kan er een vriezer staan)
Ik ben alleen nog aan het denken hoe ik het dan precies ga aanpakken met snijden/hakken/knippen enzo.. of een groot keukensnijblok op de vriezer leggen (het wordt zo'n staande met lades, anders kom ik nooit meer bij het onderste vees ;);)) of een aanrechtje erin bouwen (eventueel een tuinslangetje aansluiten om dingen af te spoelen)...
Wie kan mij hierover tips geven, of misschien foto's van hoe jullie het zelf voor elkaar hebben (mits je het ergens anders bereid dan in je eigen keuken...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#783116
Als ik jou was zou ik voor een aanrechtje erbij kiezen. De bovenkanten van vriezers zijn niet geschikt om daarop te gaan hakken snijden enz. en vaak zijn ze ook niet zo lekker schoon te maken als een glad aanrecht. Onder dan aanrechtje kun je dan mooi een paar kastjes maken waar je je bakjes, zakjes, messen en andere barfrommel kunt bewaren.
#783132
Ik zou voor een tweede aanrecht in de schuur gaan.

Wij zijn zelf ook bezig met het ombouwen van de berging tot een 'barfparadijs'. De vriezers staat eral. Er komt nog een keuken in, zodat ik daar alle 'vieze' barfdingen kan doen en de bakken kan afwassen etc.
Door Happy Tail
#783205
ik heb een grote plank in de schuur hangen van 80 cm diep en 1.50 breed waar ik alles op kan snijden en portioneren. het hakblok bestaat hier nog uit de betonnen vloer die even afgedekt wordt met een vuilniszak. Maar ik heb niet zo heel veel echt hakwerk. hooguit de kalfsnekken soms. De karkassen kan ik op de plank stukhakken, die houdt dat wel.
met een tweede aanrecht als je plek hebt ben je dan ver genoeg, kun je gelijk namelijk alle Barf werktuigen goed opruimen, zoals de diepvries zakjes, bakken, snijplanken, messen en hakwerktuigen.
ik heb zeklf nog niet gezocht naar een aanrecht omdat we dan te weinig plaats hebben voor de rest van de zooi. Maar kijk eens op marktplaats. Daar heb ik iig de vriezer ook vandaan. Maakt mij niet uit of ie een beetje gedeukt is aan de bovenkant
Door wenche
#783486
Zit alleen mee dat de ruimte nog al mini is... denk niet dat daar een aanrechtje in past... het schuurtje is zeg maar net zo breed als een deur van een rolstoel-toilet (is even het makkelijkst uitleggen) dus ik moet zo wie zo al een vriezer met laden... misschien dat ik wel een opklapbaar aanrechtblad kan maken.. kan ik hem opklappen als ik alles gehakt/gesneden/geportioneerd heb...
Want de bakken klaar maken zou wel moeten lukken op het dak van de vriezer...
En anders zou ik boven een slaapkamer moeten pikken voor het barfen.. (op zolder heb ik nog een kamer over met wasbak ;) maar dat is zo ver van de plek waar de hond zn eten krijgt...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#783634
wenche schreef: Zit alleen mee dat de ruimte nog al mini is... denk niet dat daar een aanrechtje in past... het schuurtje is zeg maar net zo breed als een deur van een rolstoel-toilet (is even het makkelijkst uitleggen) dus ik moet zo wie zo al een vriezer met laden... misschien dat ik wel een opklapbaar aanrechtblad kan maken.. kan ik hem opklappen als ik alles gehakt/gesneden/geportioneerd heb...
Want de bakken klaar maken zou wel moeten lukken op het dak van de vriezer...
En anders zou ik boven een slaapkamer moeten pikken voor het barfen.. (op zolder heb ik nog een kamer over met wasbak ;) maar dat is zo ver van de plek waar de hond zn eten krijgt...
Dan zou ik kiezen voor het stevige opklapbare plankje. In huis en vooral als het ook nog eens 2 trappen op is lijkt mij bijster onhandig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door