Ik voer hem al op wisselende tijden en 's avonds voor het slapen gaan krijgen ze nog een maagvullertje (biogarde, huttenkäse of blokje kaas). Wat kan ik nog meer doen, want dit kan natuurlijk niet goed zijn

Moderator: Lizzy
conleeuw schreef: als het buiten de normale gang van zaken is, dan kan je er natuurlijk van uitgaan dat hij pijn in zijn buik heeft of misselijk is, maar hier wordt ook met enig regelmaat gras gegeten, en dan heb ik het niet over een sprietje of twee drie, nee, echt grazen, Jazz is de ergste, maar Dot kan er ook wat van, niet dat ze ziek zijn, volgens mij vinden ze het gewoon lekker, maar als ze piepen om er uit te gaan en dan als een gek gaan eten, dan vermoed ik toch dat ze last hebben van hun buik/maag. Ik zou niet weten wat je nog er aan kan doen. Gevarieerd voeren, misschien de voermoment veranderen??? ik weet het ook niet hoor. Lijk mij wel lastigNee dat klopt, hier eten ze ook wel vaker gras, maar doorgaans niet midden in de nacht. Het is nu al de 2e keer deze week. En vanmorgen om 7 uur was het weer raak. Ik stond nog onder de douche, maar ik heb Arno gezegd hem alvast zijn eten te geven, daarna was het over (toen had hij al wel ruim een kwartier staan grazen); normaal krijgt hij zijn eten pas na de ochtendwandeling.![]()
Lizzy schreef: Ik vraag me af of dit te maken heeft met een lege maag. Dit klinkt me eerder als iets anders. Een maagontsteking of een te hoge aanmaak van maagzuur of iets in die trent. Ik zou er zelf mee naar een DA gaan.Dat is dus precies wat ik ook dacht! Is Beau nou ook die moeilijke eter, of is dat Benthe? Oh, sorry.... Ik haal wellicht alles door de war...
Malamoods schreef: Dat is dus precies wat ik ook dacht! Is Beau nou ook die moeilijke eter, of is dat Benthe? Oh, sorry.... Ik haal wellicht alles door de war...Nee, Benthe is de moeilijke eter. Beau had vrij vaak last van zijn maag, maar sinds we op KVV over waren gegaan, ging het eigenlijk heel goed. Tot de laatste weken.
Ik zie dat je een afspraak hebt gemaakt bij de da.... Ik ga duimen voor je!
Rachel.
Lizzy schreef: Nou, laten we hopen dat je ventje snel weer opknapt Natasja!!Wat is licht voer? Kip? Gemalen vleesbot kan ik niet aan komen vrees ik. Zal ik hem dan een paar dagen KVV geven?
Zeg, ik denk wel dat ik hem wat licht voer zou geven, de komden dagen. En bijvoorkeur gemalen vleesbot. Dat is, denk ik, wat makkelijker verteren voor hem.
*Natasja* schreef: Wat is licht voer? Kip? Gemalen vleesbot kan ik niet aan komen vrees ik. Zal ik hem dan een paar dagen KVV geven?Ja, kip maar ook rund kan hoor. Maar eend en vet geitenvlees en vet lamsvlees en sardien/zalm: dat zou ik zelf even niet geven. Ik denk dat ik de komende dagen (te meer omdat hij uit logeren gaat) of kippennekjes als vleesbot zou geven of inderdaad versvlees.
Lizzy schreef: Ja, kip maar ook rund kan hoor. Maar eend en vet geitenvlees en vet lamsvlees en sardien/zalm: dat zou ik zelf even niet geven. Ik denk dat ik de komende dagen (te meer omdat hij uit logeren gaat) of kippennekjes als vleesbot zou geven of inderdaad versvlees.En die kippenekjes hoef ik dan niet te malen? Ik heb nl. geen maal-masjien