Wie kan mij vertellen wat deze entingen betekenen/voor welke ziektes.
Vanguard 7DA2Pi = parvo, hondenziekte (oftewel distemper), adeno-virus (oftewel hcc) en Para Influenza.
Vanguard CPV - Lepto = parvo en Lepto Canicola en Lepto Icterohaemorrhagiae (ook wel het vaccin tegen de ziekte van Weil genoemd, maar het is de Lepto-enting).
Nobivac KC = Intranasaal kennelhoest
De eerste twee zijn maar een jaar geldig.
Ja, nee. Ja, de fabrikant heeft maar een 2 jarige registratie-duur voor de vaccins aangevraagd, maar de vaccins bieden veel langer bescherming. Tenminste, in geval van de 7DA2Pi. Lepto biedt maar 1 jaar bescherming. Heb je overigens gezien dat je DA je hond vorig jaar 2 keer tegen Parvo heeft gevaccineerd?
Als ik nu vraag aan de DA om boomer dit keer te enten met de cocktail van nobivac moet hij dit dan doen of moet ik opzoek naar een Da die dat wel wil???
Als hij het wil is de cocktail van nobivac dan 3 jaar geldig???
Misschien hebben jullie nog een beter idee, zou het graag horen.
Linda
Een DA kan altijd Nobivac entingen bestellen. Maar het is maar de vraag of hij daar zin in heeft. Hij mag zeggen dat jij de pot op kan en dan mag jij zeggen dat hij de pot op kan. Maar dit jaar hoeft je hond dus niet tegen Parvo of hondenziekte of HCC gevaccineerd te worden.
De Nobivac Parvo, Hondenziekte (Distemper) en Adeno hebben alle drie een drie jarige bescherming dus ja, die is drie jaar geldig. Maar geldig voor wie? Moet je hond in een pension, dat je hem zo vaak laat vaccineren (en je je de "geldigheidsduur" aantrekt?