Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
Nou afgelopen vrijdag maar weer naar de da geweest met Noah aangezien het niet beter werd met het haar bij haar oog en de korstjes op haar koppie, en ik nog steeds bang was voor demodex, maar nu na 5 afkrabsels  toch weer geeneen demodexmijt gevonden, dus de da is nu echt overtuigd en ik ook dat het geen demodex is. Maar wat dan wel?? Het volgende waar hij aan dacht was een bacteriele infectie van de huid aangezien ze haar wangen soms open krabt, oke, voor beide honden malaseb shampoo meegekregen en oogzalf cavasan, maar wat me opvalt is dat ze vuurrode tenen heeft(vooral aan haar voorpoten), zeg maar de onderkant en tussen de tenen is het vuurrood het jeukt niet, en ik ben gisteren dus bewust met Noah door het hoge gras gelopen om te kijken wat dit zou doen en ja ook haar neusbrug kwamen 2 rode plekken op en de huid rondom haar ogen was vuurrood , de hele avond bleef het, het is nu wat afgezakt, dus mij lijkt dit een pollenallergie, of een grasallergie. Maar de da wilde als de malaseb niet werkte eerst een eliminatiedieet doen om een voedingsallergie uit te sluiten! Maar mij lijkt dit toch duidelijk of zijn de verschijnselen van een pollenallergie  anders? Ontgiften kan het eigenlijk niet zijn , ze staan nu 2,5 week op kvv, maar Noah heeft er vanaf begin april last van, het begon met 1 oog en na 1 maand 2 ogen en sinds 2 weken korstjes erbij op de wangen.
Door Eef+Stippels
Als jij het gevoel hebt dat het pollenallergie is, zou ik  Puur Pollen gaan geven.
Wanneer dit niet werkt, kun je evt alsnog een eliminatiedieet doen.

Omschrijving:
Puur Pollen wordt gebruikt bij overgevoeligheid voor pollen.

Puur pollen bevat een verdunning van Acacia, Beemdgras, Berk, Beuk, Bijvoet, Gerst, Doddegras, Dravik, Eik, Els, Engels raaigras, Es, Ganzevoet, Haver, Linde, Guldenroede, Hazelaar, Hop, Jasmijn, Kamgras, Kropaar, Liguster, Linde, Mais, Iep, Olijfboom, Paardebloem, Plataan, Populier, Reukgras, Rogge, Tarwe, Struisgras, Vlier, Vossestaart, Weegbree, Wilg, Witbol, Zachte haver, Zwenkgras. Bevat tevens meelmijt en huisstofmijt.

Dosering, tenzij arts of therapeut anders voorschrijft:
Eerste drie weken 1 dosis per 5 dagen (totaal 4x)
Daarna 1 dosis per 3 weken tot einde pollenseizoen.

Dosis hond: 10-15 druppels. 
Door tt-tjes
Ik heb toevallig vorige week bij Tannetje geinformeerd, je mag het zelfs 1x per 2 weken geven of helemaal terug gaan naar 1 x per 5 dagen als dat beter helpt.
Bij Balou helpt het iig goed.
Door Dami
Oke, nou ik heb het iig besteld, ben benieuwd of dat het idd een allergie is voor iets dat buiten groeit of rondhangt, ze gaat voorlopig even niet door het hoge gras.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door