Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#771460
klopt dat, dat ze hiervan veel gaan poepen? heb ze dit weekend lekker een rib gegeven en ging er in als koek :D maar daarna moesten ze wel veel poepen... ontlasting was goed hoor dus dat is het niet maar moesten in 1 wandeling wel 6 keer poepen... of komt dat wel goed naarmate ze het vaker krijgen? tot op heden eten ze hier  echt alles :D ik geniet als hun zitten te genieten met hun eten
Door conleeuw
#771475
nou nee, niet helemaal, van geitenribben laten ze hier wel ontzettende stink winden, maar veel poepen kom ik niet tegen, wellicht dat ze bij jou nog moeten wennen ;)
Door lightning
#771481
maakt het verschil wat voor soort rib? het was een runderrib.... ze hebben het niet 1 wandeling gedaan maar de 3 wandelingen daarna dus ook... daarna was het wel over...
Door 202Spots
#771542
Ik weet niet hoelang je al rauw voerd?
Maar het is beter om met zachtere botten te beginnen,en dan als eerste rib de lams ribben die het zachtste zijn.

Runder ribben zijn ontzettend hard en word afgeraden om deze te geven en het zijn trouwens ook tandenbrekers.
Je hebt deze keer geluk gehad. :-\
Door Mevroi Kruim
#771544
Hm ... runderribben zou ik niet voeren eerlijk gezegd, die zijn echt knetterhard, met alle risico's van afbrekende tanden/kiezen of stukken die blijven steken van dien. Als je botten voert die bedoeld zijn voor consumptie, geef dan zachte botten van jonge of kleine dieren, en zeker geen poten van bv lammeren of geiten. Als 'recreatiebot' zijn die wel geschikt maar dan moet je ze echt niet langer dan een kwartiertje laten knagen, het gebit slijt er enorm van.
Door 202Spots
#771549
Ik zie net dat je vorige week met Barf bent begonnen? ???
Nogmaals....met zachtere botten beginnen! kip,eend,parelhoen...
Door lightning
#771557
al die dingen hebben ze al gehad.... kip eend en dergelijke voordat ze dit kregen... het knagen ging goed geen problemen.. de laatste tijd kauwen ze echt alles zelfs de kleinste dingetjes... volgens mij hebben mijn honden hun tanden ontdekt. dit was wel de eerste keer voor de rib dat wel maar de rest hebben ze hiervoor ook wel eens gehad... inderdaad net begonnen met sommige dingen zeker... had dit besteld om te kijken hoe of wat. het scheelt dat ik het verdeeld heb over 3 honden. wilde deze ook niet weer bestellen.
Door judith1967
#771668
202spots schreef: Ik zie net dat je vorige week met Barf bent begonnen? ???
Nogmaals....met zachtere botten beginnen! kip,eend,parelhoen...
Ben het hier mee eens,na een week al runderribben,dat vind ik veel en veels te snel.
En zoals de andere ook al schreven,runderribben zijn veels te hard.
Door 202Spots
#771682
lightning schreef: al die dingen hebben ze al gehad.... kip eend en dergelijke voordat ze dit kregen... het knagen ging goed geen problemen.. de laatste tijd kauwen ze echt alles zelfs de kleinste dingetjes... volgens mij hebben mijn honden hun tanden ontdekt. dit was wel de eerste keer voor de rib dat wel maar de rest hebben ze hiervoor ook wel eens gehad... inderdaad net begonnen met sommige dingen zeker... had dit besteld om te kijken hoe of wat. het scheelt dat ik het verdeeld heb over 3 honden. wilde deze ook niet weer bestellen.
Wanneer ze sinds 'n paar dagen 1 of 2 x iets van kip/eend bot hebben gegeten,betekend dat niet dat de maag al gewend is aan botten...
Doet eerst a.u.b minstens 4-8 WEKEN de zachtere botten geven inplaats van paar DAGEN .
De afwisseling komt later wel!
Door lightning
#771692
zoals ik al zei ze hebben het vaker gehad. de zachte botten dan. ben meer in barf geinteresseerd omdat ik het 3 keer in de week wilde geven in plaats van dat ik het hoog uit 1 keer in de week gaf. in de ene keer dat ik het gaf hebben ze wel kip en dergelijk gehad. ben voor het eerst begonnen met dit soort dingen voeren een maand of 3 geleden maar hij vind dit lekkerder daarom wilde ik het vaker doen
Door Cathy
#771966
Wat ze bedoelen is dat de runderribben gewoon te hard zijn , voor iedere hond geld dat , tanden kunnen afbreken  ;)

Gr Jet
Door lightning
#771969
ik ga het ook niet meer geven ;) nou moet ik jullie wel vertellen dat ik nog de helft heb weggegooid omdat ze niet verder wilde knagen ze waren moe. heb het dus weggegooid omdat ik het niet wilde bewaren. in totaal zal ik de helft wel hebben weggegooid ;)
Door Cathy
#771987
lightning schreef: ik ga het ook niet meer geven ;) nou moet ik jullie wel vertellen dat ik nog de helft heb weggegooid omdat ze niet verder wilde knagen ze waren moe.
Dat komt ook doordat het erg hard is  ;)

Gr Jet
Door lightning
#771993
ja dat zal er best mee te maken hebben. er zat nog wel vlees aan dat hebben ze keurig op gegeten ;) dat vonden ze lekker. ze waren flink aan het hijgen daarna... maar wilde het toch al niet meer geven voordat ik mijn vraag stelde was er niet tevreden over :-[ en nu ik dit lees al helemaal niet :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door