Moderator: Lizzy
Cindy de Wolf schreef: Die 5 maanden is als je nog nooit geent hebt. Die van mij zijn al meerdere malen geent. Ik was juist zo blij dat ik nu niet hoefde te laten enten ivm de 3 jarige geldigheidsduur van Nobivac. Als ik dus echt naar Zweden wil moet ik dus toch weer binnen 1 maand entenAls je enting langer terug is dan 365 dagen dan zul je inderdaad opnieuw moeten laten enten.
Joke Miedema schreef: http://www.dogsincluded.nl/invoer/zweden.htmJe vergeet 1 ding, Zweden behoort niet tot de EU.
Geldigheid rabiësenting
De Europese Unie heeft voor alle EU-landen het volgende bepaald:
De standaard hervaccinatietermijn van 1 jaar is komen te vervallen. Vroeger moest je hond ieder jaar tegen rabies worden ingeënt ook al was de periode van immuniteit nog niet verstreken. In plaats daarvan wordt de geldigheidsduur van de rabiesinenting vanaf nu bepaald door de aanbeveling van de producent van het vaccin (de termijn staat in de bijsluiter). Als je dierenarts een vaccin gebruikt dat langer dan een jaar geldig is kun je dus kosten besparen. En je hoeft niet ieder jaar naar de dierenarts voor een prik voordat je op vakantie gaat.
Let op: als je hond voor de eerste keer wordt ingeënt, of als je je hond opnieuw laat inenten nadat de oude rabiesinenting is verlopen, mag je pas 21 dagen na de inenting de grens over.
Je dierenarts moet de geldigheidsdatum duidelijk in het hondenpaspoort vermelden. Alleen dan is je vaccinatie ook 3 jaar geldig en voorkom je misverstanden bij een controle.
Joke Miedema schreef: Jawel, dat heb ik eerst gechecked. Ze hebben niet de Euro maar behoren wel bij de EU.Ja hoor dit klopt. Ze accepteren de geldigheid die de fabrikant aangeeft.