Ik ben Italiaans en ik reis vaak tussen Holland en Italië.
In de zomertijd (april/Mei til september/oktober) moet zich u over twee dingen ongerust maken: leishmaniosis en heartworms.
Voor leishmaniosis (
leishmania in Italian) I gebruik scaliborband, en ik zette het op twee weken alvorens te reizen. Leishmaniosis wordt overgebracht door zandvliegjes (
flebotomi of
pappataci in Italian) en ik weet niet of werkt het normale afweermiddel tegen muggen (
zanzare in Italian) voor hen.
Voor heartworms (
filaria in Italian) I gebruik Cardotek, dat een werking 30 dagen heeft alvorens u het geeft. zo, als u in Juli gaat, moet u het geven wanneer u terug gaat. Wanneer u terug van Italië bent, kon u ook met een bloedonderzoek controleren als uw hond de wormen kreeg, alvorens Cardotek te geven. Voor details over het kunt u uw dierenarts vragen.
Ik gebruik ook organic afweermiddel tegen muggen tijdens de avond als ik buiten ben, maar naar mijn mening deze is alleen niet genoeg, vooral tegen zandvliegjes. Leishmania and filaria zijn bijna overal in Italie.
over de reis, u moet de rabis vacination één maand in vooruitgang en het paspoort hebben. De kennel is niet verplicht in Italië, maar zij kunnen u bij de douane in Zwitser tegenhouden.
Ik hoop duidelijk te zijn, anders kan ik in het Engels schrijven!