Ik krijg voor Rakker deze week mijn bestelling van het IC binnen. Nu wil van de vleessnippers, groente en orgaan een mix maken, eigenlijk dus heel grof samengestelde kvv (ik ga niets malen, maar laat het vlees in stukjes. Als ik Rakker een stuk van vlees van zo'n 100 gr geef, wordt dat in een keer naar binnen gewerkt en stikt hij bijna, ik knip dus nu altijd het gewone vlees voor hem). Daarnaast krijgt hij apart het botwerk. Ik heb de rekenhulp ingevuld en dan kom ik bij een gewicht van 8 kg op 160 gr. per dag = 2%.
Hij krijgt dan straks op zondagavond 150 gr vis (panharing of sardines), op maandagavond 150 gr kip met bot (vleugels, karbo of karkas), op woensdagavond 150 gr geitenrib en op vrijdagavond 150 gr eendenpoot. In totaal 600 gr = 54% bot.
's Ochtends krijgt hij dan 15 gr vlees/orgaan/groentemix en de avonden waarop geen botwerk op het menu staat nogeens 140 gr vlees/orgaan/groentemix. Totaal kom ik dan op 525 gr vlees/orgaan/groentemix.
Deze mix bestaat uit:
230 gr (= 20%) spiervlees: geitensnippers, lamssnippers, kalfssnippers en rundvleessnippers
120 gr (= 11%) orgaan: lever en hart (ik moet nog orgaan kopen, kijken wat ik te pakken kan krijgen)
175 gr (= 15%) groente: wortels, broccoli, boontjes, ...... (bekijk ik wel in de winkel)
Zo krijgt Rakker toch alles binnen wat hij hebben moet, of moet er nog iets specifieks aan toegevoegd worden?