Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BellaRico
#764154
Ik heb een vraagje over de smerige gewoonten van mijn honden. Rico is een reu en niet gecastreerd. Nou likt 'ie buiten heel vaak aan urine  :P van andere honden, waarschijnlijk erg lekkere teefjes. Behalve dat ik het erg vies vind vraag ik me af het verder nog schadelijk is ofzo. Heeft iemand hier een idee over hoe ik hem zover krijg dit niet meer te doen? Ik heb wel van alles geprobeerd, op z'n sodemieter geven, afleiden met bal of brokje, maar het lijkt soms wel een obsessie voor 'm.
Nu de andere viezerik: Bella heeft de smerige gewoonten bij een vriendin van mij, die wel eens oppast, de drollen uit de kattebak te vreten  :P Kattenbak veplaatsen naar een hogere plek is geen optie, omdat een kat erg oud is.
Kortom, heeft iemand tips voor mijn viezeriken?
Door 202Spots
#764158
BellaRico schreef: Ik heb een vraagje over de smerige gewoonten van mijn honden. Rico is een reu en niet gecastreerd. Nou likt 'ie buiten heel vaak aan urine  :P van andere honden, waarschijnlijk erg lekkere teefjes. Behalve dat ik het erg vies vind vraag ik me af het verder nog schadelijk is ofzo. Heeft iemand hier een idee over hoe ik hem zover krijg dit niet meer te doen? Ik heb wel van alles geprobeerd, op z'n sodemieter geven, afleiden met bal of brokje, maar het lijkt soms wel een obsessie voor 'm.
Nu de andere viezerik: Bella heeft de smerige gewoonten bij een vriendin van mij, die wel eens oppast, de drollen uit de kattebak te vreten  :P Kattenbak veplaatsen naar een hogere plek is geen optie, omdat een kat erg oud is.
Kortom, heeft iemand tips voor mijn viezeriken?
No kissy-kissy!!! :o
Door pallas
#764191
BellaRico schreef: Ik heb een vraagje over de smerige gewoonten van mijn honden. Rico is een reu en niet gecastreerd. Nou likt 'ie buiten heel vaak aan urine  :P van andere honden, waarschijnlijk erg lekkere teefjes. Behalve dat ik het erg vies vind vraag ik me af het verder nog schadelijk is ofzo. Heeft iemand hier een idee over hoe ik hem zover krijg dit niet meer te doen? Ik heb wel van alles geprobeerd, op z'n sodemieter geven, afleiden met bal of brokje, maar het lijkt soms wel een obsessie voor 'm.
Ik vind dit normaal gedrag voor een reu, en zou het dus niet afleren. schadelijk is het niet, misschien dat een reu wat sneller een wormeninfectie oploopt, maar dat is dan wel het enige wat ik kan bedenken. (Didot doet het ook vaak , maar heeft nog nooit wormen gehad)
BellaRico schreef:
Nu de andere viezerik: Bella heeft de smerige gewoonten bij een vriendin van mij, die wel eens oppast, de drollen uit de kattebak te vreten  :P Kattenbak veplaatsen naar een hogere plek is geen optie, omdat een kat erg oud is.
Kortom, heeft iemand tips voor mijn viezeriken?
Kattendrollen vinden veel honden lekker :P in kattenbrokken zitten veel geur en smaakstoffen en dus ook in de drol.
geeft je vriendin haar kat barf? grote kans dat de hond dan de drollen wel laat liggen. Anders een kattenbak met een luikje misschien?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#764195
Theoretisch kan een hond van andere hondenurine leptospirose krijgen. Maar dat komt, doordat er massaal gevaccineerd wordt, niet veel voor.

Mijn hond doet het ook, is normaal gedrag voor een reu..
Door pallas
#764198
*Dorothea* schreef: Theoretisch kan een hond van andere hondenurine leptospirose krijgen. Maar dat komt, doordat er massaal gevaccineerd wordt, niet veel voor.

Mijn hond doet het ook, is normaal gedrag voor een reu..

hé, dat wist ik dus weer eens niet!
Weer wat geleerd :)
Door BellaRico
#764321
Ok, bedankt voor de reacties!  :) Mijn viezeriken gedragen zich dus eigenlijk heel normaal! Mijn vriendin d'r katten krijgen idd geen barf, dus het zal wel aan de geur- en smaakstoffen liggen. En wat betreft die wormbesmetting bij het likken van urine: is dit mogelijk? Ik dacht dat wormeieren in de ontlasting maar niet in de urine zaten, en dat zou betekenen dat Bella met haar kattendrollen-voorkeur hier eerder kans op zou hebben dan Rico?
Ennuh....en idd geen kissy-kissy hiero ! ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#764336
Mijn gecastreerde reu doet (deed) dit ook, alleen hebben we thuis geen katten meer dus dat scheelt......  ;)
Likken aan urine van andere honden blijft hij gewoon doen. Omdat hij meestal aan de riem zit geef ik hem even een rukje en dan loopt hij wel door. Hij doet het ook altijd alleen maar als ik in de buurt van ons huis loop, in het bos haast nooit.  :-\
Helaas heb ik geen tips voor je......  :(
Door Nemosh
#764338
Dat urine gelebber is inderdaad normaal gedrag voor een reu , al vind ik het ook niet zo'n frisse gewoonte.
Er zijn veel dieren die dat doen onder andere herten om te kijken hoe het staat met de vruchtbaarheid.
Dit is denk ik ook de reden dat honden reutjes dat doen.
Na het castreren wordt het een stuk minder , al vind ik dit geen goede reden om je reu te castreren.
lekker water laten drinken na de wandeling, is het ook weer schoon denk ik dan altijd maar :beerchug:
Door conleeuw
#764444
normaal gedrag voor een reu, maar ik zal je vertellen dat ook teefjes af en toe een proefje kunnen nemen, tja, hoe moet je anders alle info uit een plasje van een ander halen  :P Kattendrollen eten is een grote hondenhobby :-\ de beste oplossing is zorgen dat ze er niet bij kunnen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door