Hoi
Ik ben me ook aan het verdiepen in een menuutje en nu heb ik een paar vraagjes.
Ik kan ook aan alle vlees ingredienten komen die ik kan bedenken ongeveer dus dat wordt geen probleem.
Mijn vraag gaat meer over de werking van de ingredienten apart.
Vraag 1 Bijv. vitamine c vind ik erg belangrijk om dat dit in verband word gebracht met HD, bot opbouw, pezen, gewrichten etc.
Nu weet ik dat er in bijv kiwi veel vit c zit.
Is het nu goed om veel kiwi (of vitaminerijke groenten) te gebruiken als ingredient? of zeg je dat er in de gemiddelde gr/fruit mix meer dan voldoende vitamine c zit? ook als je maar half barf/ half brokken voert (voorlopig)?
Vraag 2 wat is slokdarm? vlees of orgaan? het is namelijk een grote spier dus.. net als hart, en kraakbeen zoals strottenhoofden (bevat zeker 50% vlees), waar reken je dat toe? en is dat aan te raden (strottenhoofden)?.
Vraag 3 hoe belangrijk is de variatie. ik heb al eerder te kennen gegeven dat ik voeding voor een maand tegelijk wilde maken.
is dit slechter voor een hond als iedere dag verschillend? het menu dat ik in gedachten heb bevat veel verschillende vlees, bot, groente, fruit soorten etc en is alleen iedere dag hetzelfde met die variartie dat ik bijv. een ei of een vis toevoeg.
Vraag 4 hoe moet ik de leeftijd van mijn hond inpassen in het verhaal? ik heb bijv. gelezen dat ze op volwassen leeftijd minder bot kunnen hebben? eet een jonge hond van bijv. 4 maanden gewoon het menu van Ian Billinghurst (50 % rmb)?
Vraag 5 hoe belangrijk zijn de extra toevoegingen? Visolie en zeewier bijv. geef je dat altijd ? of is dat ter vervanging van vis bijv.
Vraag 6 Groenten: ik zie dat jullie ingredienten gebruiken als alfafalfa, nu weet ik dat dat iets heel kleins / pieterigs is, werkt het dan wel? of geef je dan gewoon veel ervan?
Vraag 7 Welke groenten zijn favoriet bij jullie en horen in een echte Barf altijd thuis? Ik zie bijv broccolie bijna altijd passeren, zijn er meer van die favorieten?
Vraag 8;D
Voorlopig weer genoeg gevraagd.
Alvast bedankt voor de expertize
Binnenkort als ik de vleesingredienten heb in geslagen zal ik mijn voorlopige menu hier neerzetten (voor het bereiden) en dan hoop ik dat jullie het willen aanpassen waar nodig.