Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bientje
#758262
was ik ff snel :D
wat ik graag wil weten is: of er meer mensen op kvv overgaan als een teefje gedekt is? :-\
ze is helemaal op barf vanaf dat ze 3 maanden is en ze is nu 26 maanden oud. omdat ze (misschien) een nestje krijgt ben ik toch bang dat ze niet alles binnenkrijgt wat nodig is voor haar puppy's. :-[ 
ik weet dat je het ook met alleen barf kunt doen alleen ben ik daar niet volledig toe in staat. :'(
is ook erg bewerkelijk volgens mij, ik heb er al over gelezen(dank je wel lizzy). ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#758296
Voor mij geen haar op mijn hoofd (of hond) die eraan denkt om ze kvv te gaan geven tijdens de dracht.

En paar barfregeltjes in acht houden en je dractige teef zal niks tekort komen.

Werk is het, daar valt niks aan af te dingen, dus als daar een bezwaar ligt dan is dat niet te weerleggen. Hoewel, het meeste werk is het afspenen van de pups. Moeder eet alleen meer en in iets andere vorm.
Door Lizzy
#758313
bientje schreef: was ik ff snel :D
wat ik graag wil weten is: of er meer mensen op kvv overgaan als een teefje gedekt is? :-\
ze is helemaal op barf vanaf dat ze 3 maanden is en ze is nu 26 maanden oud. omdat ze (misschien) een nestje krijgt ben ik toch bang dat ze niet alles binnenkrijgt wat nodig is voor haar puppy's. :-[ 
ik weet dat je het ook met alleen barf kunt doen alleen ben ik daar niet volledig toe in staat. :'(
is ook erg bewerkelijk volgens mij, ik heb er al over gelezen(dank je wel lizzy). ;)

Ja, ik ken wel mensen. Ze doen het uit een gevoel van veiligheid. Ik vind het jammer. Want als je eenmaal barft en weet hoe je het moet doen, dan is er geen enkele reden waarom je niet zo zou blijven voeren. Want wie garandeerd jou dat ze op versvlees niks te kort komt? En wie zegt jou dat ze op jouw zelf samengestelde menu wel iets te kort komt? Als je weet wat je doet en je menu ziet er een beetje goed uit, kan er gewoon niks mis gaan. Ik ken overigens ook een aantal fokkers die, toen ze net barfte, terug gingen naar versvlees, maar dat bij het 2de nest niet meer deden. En al deze fokkers gaan never nooit meer terug naar versvlees, tijdens de dracht of zoogperiode of wanneer dan ook. Dat wil toch wel wat zeggen!

Zou ik ooit een nest fokken: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om iets anders te gaan voeren dan mijn zelf samengestelde voer. Dit bewijs zich al jaren en bovendien is dat het enige voer dat ik echt volledig vertrouw.
Door Cindy de Wolf
#758437
Lizzy schreef: Ja, ik ken wel mensen. Ze doen het uit een gevoel van veiligheid. Ik vind het jammer. Want als je eenmaal barft en weet hoe je het moet doen, dan is er geen enkele reden waarom je niet zo zou blijven voeren. Want wie garandeerd jou dat ze op versvlees niks te kort komt? En wie zegt jou dat ze op jouw zelf samengestelde menu wel iets te kort komt? Als je weet wat je doet en je menu ziet er een beetje goed uit, kan er gewoon niks mis gaan. Ik ken overigens ook een aantal fokkers die, toen ze net barfte, terug gingen naar versvlees, maar dat bij het 2de nest niet meer deden. En al deze fokkers gaan never nooit meer terug naar versvlees, tijdens de dracht of zoogperiode of wanneer dan ook. Dat wil toch wel wat zeggen!

Zou ik ooit een nest fokken: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om iets anders te gaan voeren dan mijn zelf samengestelde voer. Dit bewijs zich al jaren en bovendien is dat het enige voer dat ik echt volledig vertrouw.
Dat is denk ik weer het indoctrinatieverhaal van een complete voeding. Er staat compleet op dus het is goed ::) Ik zie niet in waarom je KVV zou gaan geven als je zelf barft en weet hoe dit in zijn werk gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door