[quote="Helen"]
[quote="lekker kort"]
Ff denken hoor hoe het ook alweer zat, Lintworm kan niet rechtstreeks die heeft een tussen gastheer nodig genaamd de Vlo, spoelwormen krijgen ze van de moederhond tijdens de zwangerschap en van het om elkaars bek likken en kotsvreten natuurlijk, vandaar dat ik altijd zeg laat een hond je niet in het gezicht likken, (ZE LIKKEN EERST HET KONTJE EN DAN HET MONDJE)
Hoe ze met haak- en zweepwormen besmet worden weet ik eigenlijk niet, meestal is het de spoel- of lintworm die ze hebben.
Groeten Fritz.
[/quote]
Ik weet niet hoe anderen het voor elkaar krijgen, maar Balou slaagt er geregeld in, mmmm zeg maar dagelijks om mij een of meerderel likken in het gezicht te geven hoor
groetjes Helen
[/quote]
hier wordt ook aardig wat afgelebberd hoor.
en ben helemaal niet van plan om het af te leren, want buiten het feit dat qyan af en toe gewoon graag een lebber geeft: meestal als ie iets wil, is het daarbuiten ook hele doodnormale hondentaal.
als ik thuis kom wordt ik begroet met een lebber, als baasje boos is probeert ie het goed te maken/ verzoening, weet ik hoe je het noemt) met een lebber over mijn mond en zo verder.
na het eten ook zo'n heerlijke lebber, wel neus dichthouden voor de vleeslucht
zoals mijn goede moeder altijd zegt: vroeger aten we van de straat maar we waren ook nooit ziek (je bouwt neem ik aan toch een soort van imuniteit op)
nee hoor, laat maar lekker lebberen