Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RomaDjingo
Mijn huskyteef Roma van 3 heeft afgelopen vrijdag een epilepsieaanval gehad.
Dit was vreselijk om te zien,je staat machteloos toe te kijken hoe je hond in elkaar zakt,niet meer in staat is om te lopen en helemaal verkrampt. :'(
Ik heb contact gehad met mijn dierenarts en hij vertelde mij dat het dus om een epilepsieaanval ging.
Nu is mij door diverse mensen van een ander forum verteld dat voer(brok)invloed kan hebben op zo,n aanval,versvoer zou aanvallen kunnen verminderen.
Kunnen jullie mij informatie geven of dit idd het geval is en wat het beste om te gaan geven aan vers????
Ik hoop dat jullie mij en Roma kunnen helpen. :)
Door Timmy
Het is veel beter om Roma eerst eens heel goed te laten onderzoeken. Zo na een eerste toeval kan je dierenarts helemaal nog niet zeggen of het hier wel epilepsie betreft en al helemaal niet door de telefoon.
Ik zou dus een afspraak maken bij je dierenarts en een uitgebreid bloed- en neurologisch onderzoek laten verrichten. Pas daarna zou je voorzichtig kunnen gaan denken aan primaire epilepsie (als er niets uit de onderzoeken komt), maar ook dan is het helemaal niet zeker.

Betreffende voeding kun je het beste alles helemaal zelf samenstellen, maar diepvriesvoeding kan ook al een stuk schelen. Als je hond gevoelig is voor granen, kun je het best glutenvrij geven.
Pas ook op met vaccinatie's, ontwormingsmiddelen, shampoo's en bestrijdingsmiddelen (vlooien/teken).

Gr.
Linda

Barfplaats wordt gesponsord door