Kan iemand mij meer vertellen over het enten tegen teken als je naar het buitenland gaat? ( we gaan naar Frankrijk )
Voorheen moest je een tekenspuit halen , is dat nu nog nodig?
Alvast bedankt.
Moderator: Lizzy
Hitam schreef: De spuit die toen gegeven werd was, volgens mij het geneesmiddel tegen Babesiose. Dat werkt vrij lang, een week of drie en zo probeerden ze te voorkomen dat de hond Babesiose kreeg.In Duistland zijn ze er ook mee gestopt. Het werd me vanuit Duitsland aanbevolen (waren twee honden van de vereniging besmet geraakt met babesiose en dan praat ik dus over 3 km van de nederlandse grens...) en toen zeiden alle Nederlandse da´s niet doen, sommige Duitse da´s vonden het ook beter om niet te doen. Nu wordt het ook in Duitsland niet meer gegegeven, zal zeker zijn reden hebben denk ik
Niet erg charmante oplossing. En wordt volgens mij ook niet meer gedaan, omdat dat middel niet meer zo gemakkelijk te krijgen is.
hellenbanjerbo schreef: de scalibor band helpt niet tegen vlooien. en helaas ook lang niet altijd tegen teken.Zoals ik in het andere topic over de scalibor band al heb aangegeven werkt de scaliborband wel tegen vlooien, 3 maanden lang
Evelyn schreef: Zoals ik in het andere topic over de scalibor band al heb aangegeven werkt de scaliborband wel tegen vlooien, 3 maanden langDus niet bij mijn hond