Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Boomer
#751687
Hoi wij krijgen over twee weken een pup erbij. Wij willen ook direct met hem barfen en kvv en. Wie kan mij vertellen hoeveel procent ik moet aan houden bij een opgroeiende pup. De pup is 3/4 lab en 1/4 grote munsterlander. Ik neem aan dat de procenten veranderen bij opgroeiende puppen. Misschien is er een schema voor.
Alle info is welkom wan ik kan er weinig over vinden. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#751847
Linda en Boomer schreef: Hoi wij krijgen over twee weken een pup erbij. Wij willen ook direct met hem barfen en kvv en. Wie kan mij vertellen hoeveel procent ik moet aan houden bij een opgroeiende pup. De pup is 3/4 lab en 1/4 grote munsterlander. Ik neem aan dat de procenten veranderen bij opgroeiende puppen. Misschien is er een schema voor.
Alle info is welkom wan ik kan er weinig over vinden.   
Echt een standaardschema is er niet, wel een leidraadje natuurlijk. Pupjes van 7 weken eten al vlot zo'n 50 tot 75 gram per kg. lichaamsgewicht. Het leidraadje wat je dan meekrijgt is dat jouw formaat pup zo maximaal één kilo per week mag groeien. Meestal houd deze hoeveelheid voer aan tot zo'n 5 á 6 maanden en wordt dan gestaag wat minder. Het tijdstip om te gaan minderen kun je enkel bepalen door goed je hond te voelen. Zodra je voelt dat hij begint op te dikken dan ga je voer minderen. Tja, en bij de één gebeurt dat met 5 maand en bij de ander met 7 maanden, vandaar dat een echt vast schema niet te geven is.

Barfplaats wordt gesponsord door