[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
Ik durf geen botten te geven,

maar we hebben toen een zak vol voor 1 euro gekocht, en daar zaten ongeveer 10 in! Maar wie weet probeer ik het ooit nog eens weer, we hebben hier 2 bullen, die willen het gewoon

heel inslikken. Dat vind ik dus doodeng! En dat waren kalfsrib uiteinden. Karkassen heb ik nog niet naar gevraagd wat die kosten.
[/quote]
Dat kipgehakt wat je het zullen gemalen karkassen zijn. Meestal zijn die dan ok wel ongemalen te krijgen, bij mijn voormalige kippenboer waren die dan 15 cent per kilo goedkoper dan de gemalen versie.
[/quote]
Oh ,dus dan krijgen ze toch op de dagen dat ik zelf samenstel hun botten wel binnen. Ik heb het ze nog niet gegeven trouwens! Als ik ze kippengehakt geef, moet ik er dan ook nog een andersoort vlees bij doen en groenten? Of is dat niet noodzakelijk?
[/quote]
Ga er bij dat gehakt vanuit dat het minimaal 80% bot is. Kippenbotten kleuren mooi rood/rozig als ze gemalen zijn waardoor het lijkt alsof er veel vlees bijzit. Dit is dus niet het geval. Geef het dan ook meestal ergens bij, een dagje alleen gehakt kan natuurlijk ook, maar niet te vaak.
[/quote]
Ja het is inderdaad rood/ rozig. Nou ik heb van allerlei vlees in de vriezer liggen. kopvlees, runderlapjes, rundergehakt, runderhart kippennekjes, kippenlevers, kippenhartjes, lamshartjes ,schapenpensjes, schapenvet en pens van smuldier. Dus ik kan er makkelijk iets aan toevoegen dus! Heb jij nog suggesties, wat ik het beste kan combineren? ???