Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#73048
zal vast ergens te vinden zijn op dit forum maar ja he, als ik 'hoeveelheid' intyp krijg ik al zo'n 180 berichtjes... en ben een beetje druk :-[

misschien is iemand zo vriendelijk om mij te zeggen hoeveel vlees (een lapje) een hondje van 10 kg mag/moet hebben als onderdeel van barfmenu? Zo hier al richtlijnen voor bestaan (misschien gewoon op het oog voeren)?

Bij voorbaat hartelijk dank.
Door Lupa
#73062
als alleen barf dat moet in balans zijn met andere ingredienten.
als je kant en klaar vlees voert is het en dag alleen vlees niet erg.
voor een vowassen hond moet je ongeveer in de richting van 20 a 25 gr per kilo gewicht van de hond denken. dus dan kom je uit op 200 250gr.
maar als je alle barft moet je hele andere richlijnen aanhouden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#73068
Anna Penta schreef: zal vast ergens te vinden zijn op dit forum maar ja he, als ik 'hoeveelheid' intyp krijg ik al zo'n 180 berichtjes... en ben een beetje druk :-[

misschien is iemand zo vriendelijk om mij te zeggen hoeveel vlees (een lapje) een hondje van 10 kg mag/moet hebben als onderdeel van barfmenu? Zo hier al richtlijnen voor bestaan (misschien gewoon op het oog voeren)?

Bij voorbaat hartelijk dank.
Kijk anders bij de "de menu's van".
Wat Lupa al zegt, vlees is maar een onderdeel van, is moeilijk een richtlijn voor te geven ook omdat wij hier niet weten hoeveel je hond nu eet, wat die verbruikt, wat zij leeftijd is, wat je er no meer bij gaat geven, watvoor stukkie vlees het is enz enz.
Door debbymuch
#73069
mijn honden krijgen (neem de volwassen)400 gram
carnibest.
en als ik iets zelf maak,zijn het vaak kippenekken/karkassen,kalfs of lamsribben/vis

en dan krijgen ze ieder ongv 250 gram.

zo ook met lapjes vlees/gemalen, hou ik per maaltijd 250 gram aan.

maar komt wel dat ze ook carnibest krijgen,dus dat is al compleet.

en vergeet de groete niet
Door macho
#73072
ik denk dat je voor poncho wel 100 gram aan kan houden, want je geef er neem ik aan ook andere dingen bij.

voor macho reken ik 150 gram maar die weegt 14 kilo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door