Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#738822
Jullie zullen wel helemaal gek worden van alle vragen over entingen, maar toch nog een vraag over die Weil enting.
Ik blijf twijfelen of ik die moet laten zetten of niet.
december 2005  zijn ze alledrie volledig geent, dus dat hoeft niet, maar die Weil, ik blijf twijfelen.
Is de kans op Weil nu nog groter nu we zo'n zachte winter hebben gehad?
Ze gaan wel regelmatig het water in hier, maar heb ook begrepen dat die Weil enting een gemene is.
Aangezien we hier qua stress en alles, wat echt zijn weerslag op de honden heeft, een rotjaar hebben gehad zeg ik doe maar niet die enting, maar ja; ik wil ook niet dat ze ziek worden of Weil krijgen.
Iemand nog tips?
Door Helen
#738863
Ik heb ze dit jaar getiterd en alles was ok, dus zijn ze niet geent. Maar wel tegen Weil. Ik neem er geen risico's mee. 1 van de ongeveer 3 gevaarlijkste varianten van leptospirose zit in de enting en ik durf het niet aan om hem niet te geven.
Ik ben echt erg fanatiek qua niet enten. Maar geen Weil durf ik niet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#738875
hier idem dito. Ik heb ze ook getiterd. Alles was goed, en ik twijfelde over Weil, maar vrijdag worden ze toch tegen Weil geent. Ik durf het risico niet te nemen :)
Door Ine
#738911
Misschien ben ik dom, geen idee, maar mijn labradors worden 1x in de 3 jaar geënt, dus ook tegen Weil. De andere jaren niet.
In 2003 zijn ze geënt en in 2006.
En het zijn echte waterratten, die zich niets aantrekken van vies stilstaand water of stromens water.
Maar ok, dit is MIJN beslissing, dus IK neem dat risico.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#738916
Ik heb een hond met watervrees en snuffelen onder een andere hond z´n achterste doet íe ook zelden, dus ik ent niet tegen weil. Als het een waterrat zou zijn, zou ik wel elk jaar enten.
Door Sennaruby
#738932
Je hond snuft toch wel aan de grond.... daardoor kan ie ook besmet raken... ik ga dit jaar niet tegen Weil enten. Ik heb het boekje Hunde impfen mit Verstand gelezen en alle twijfel die ik nog had is nu wel weg. Wie weet ga ik volgend jaar wel weer twijfelen, maar dit jaar geen Weil.

Groetjes,

Fieke
Door Truus
#739355
Ine schreef: Misschien ben ik dom, geen idee, maar mijn labradors worden 1x in de 3 jaar geënt, dus ook tegen Weil. De andere jaren niet.
In 2003 zijn ze geënt en in 2006.
En het zijn echte waterratten, die zich niets aantrekken van vies stilstaand water of stromens water.
Maar ok, dit is MIJN beslissing, dus IK neem dat risico.
De enting van weil is toch maar 9 maanden geldig dacht ik :-\.

Vorig jaar heb ik nog wel tegen weil geent dit jaar niet meer.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#739359
Truus schreef: De enting van weil is toch maar 9 maanden geldig dacht ik :-\.

Vorig jaar heb ik nog wel tegen weil geent dit jaar niet meer.
9 maanden zei men vroeger altijd en staat in veel boekjes, uit recentelijk onderzoek blijkt dat het ongeveer 12 maanden bescherming biedt.
Door roefus
#739543
Ik durf niet NIET in te enten tegen Weil.
Ze lopen hier dagelijks door plassen en sloten, nemen gerust een slokje.
En ik denk vaak zat dat allerhande entingen wellicht niet hoeven (maar wel vereist zijn bij hondenclubs etc.), maar Weil durf ik gewoon niet aan, om daar niet voor te laten enten.
Vooral omdat ik steeds lees dat deze enting toch maar een korte periode (nauwelijks een jaar) zijn werking heeft.
Door Boefke
#739614
Sennaruby schreef: Je hond snuft toch wel aan de grond.... daardoor kan ie ook besmet raken... ik ga dit jaar niet tegen Weil enten. Ik heb het boekje Hunde impfen mit Verstand gelezen en alle twijfel die ik nog had is nu wel weg. Wie weet ga ik volgend jaar wel weer twijfelen, maar dit jaar geen Weil.
Is dit boekje er ook in het engels of NLs dat iemand weet?
Door tiny
#739699
Ik heb ze dit jaar voor het eerst niet laten enten tegen Weil en Kennelhoest Van Weil worden ze hier echt doodziek. Ik ben meer geld kwijt aan anti-diarre en anti-braakmiddelen dan aan de enting zelf. Maar ja, zoals de dierenarts al zei: als iedereen zijn hond laat enten hoeft de laatste het niet te doen. Nou weet ik natuurlijk niet of ik de laatste ben (zo te lezen niet) maar ik neem de gok. Zulke waterratten zijnhet niet. Je laat jezelf toch ook niet overal tegen inenten? En wat voor enge ziekten kunnen wij wel niet krijgen? ::)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#739729
Boefke schreef: Is dit boekje er ook in het engels of NLs dat iemand weet?
Nee, het is nog maar net in het Duits uit.
Ik vond het steengoed. Hoewel ik het (zoals gebruikelijk) niet 100% eens ben met haar.
Zij heeft een apart hoofdstuk gewijd aan Weill.
Paar stukjes daaruit:
De fabrikant geeft aan dat het 12 maanden werkt maar onafhankelijk onderzoek wijst uit dat het maar net drie maanden echt goed werkt. Dus zou je elke drie maanden moeten enten.

En het verhaal dat de enting bij mensen niet meer gebruikt wordt vanwege de vele bijwerkingen.
Door Ine
#739734
Hitam schreef: Nee, het is nog maar net in het Duits uit.
Ik vond het steengoed. Hoewel ik het (zoals gebruikelijk) niet 100% eens ben met haar.
Zij heeft een apart hoofdstuk gewijd aan Weill.
Paar stukjes daaruit:
De fabrikant geeft aan dat het 12 maanden werkt maar onafhankelijk onderzoek wijst uit dat het maar net drie maanden echt goed werkt. Dus zou je elke drie maanden moeten enten.


En het verhaal dat de enting bij mensen niet meer gebruikt wordt vanwege de vele bijwerkingen.
Hier had ik al eerder over gehoord en dat heeft mij doen besluiten, om hem maar helemaal weg te laten.
Want als mijn honden in maart werden geënt (heel vroeger) waren ze dus van eind juni tot eind maart vatbaar daarvoor.
Mijn honden zijn waterratten, dus zou ik al eerder een geval van Weil hebben gehad. Kijk eens hoe vaak Weil voorkomt in Nederland met alle honden die (dus voor 3 mnd) geënt zijn!
Erg weinig.
Voor mij dus geen extra Weilenting.
Door Lizzy
#739737
Ine schreef: Hier had ik al eerder over gehoord en dat heeft mij doen besluiten, om hem maar helemaal weg te laten.
Want als mijn honden in maart werden geënt (heel vroeger) waren ze dus van eind juni tot eind maart vatbaar daarvoor.
Mijn honden zijn waterratten, dus zou ik al eerder een geval van Weil hebben gehad. Kijk eens hoe vaak Weil voorkomt in Nederland met alle honden die (dus voor 3 mnd) geënt zijn!
Erg weinig.
Voor mij dus geen extra Weilenting.
En je ent geen van je honden tegen Weil Ine?

Ik heb Brutus en Pinkel al een paar jaar niet meer tegen Weil laten enten. Pinkel is er hartstikke ziek van geworden. Met Linga loop ik te twijfelen... Vorig jaar heb ik haar wel laten enten tegen Weil.... Lastig he, to ent or not to ent, that's the question!
Door Boefke
#739739
Hitam schreef: Nee, het is nog maar net in het Duits uit.
Ik vond het steengoed. Hoewel ik het (zoals gebruikelijk) niet 100% eens ben met haar.
Zij heeft een apart hoofdstuk gewijd aan Weill.
Paar stukjes daaruit:
De fabrikant geeft aan dat het 12 maanden werkt maar onafhankelijk onderzoek wijst uit dat het maar net drie maanden echt goed werkt. Dus zou je elke drie maanden moeten enten.

En het verhaal dat de enting bij mensen niet meer gebruikt wordt vanwege de vele bijwerkingen.
Ah zo. Lijkt me wel interessant om te lezen. Misschien dan maar met een woordenboek ernaast, puf puf.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door