Moderator: Lizzy
Kruimel schreef: Ik ga in augustus en hier gaan de Scaliborbanden om. Sowieso hier in NL al, anders zie ik m'n honden niet meer terug onder de teken het is hier op de Veluwe echt bar en boos.Mja, ik zat ook over de Scalibor te denken. Ik was er niet zo alert op, hier in het Amsterdamse Bos nog geen teek tegengekomen, tot ik tijdens het afgelopen weekend in de bossen van Friesland continu liep te plukken...
Ik heb de alternatieve middeltjes geprobeerd en effect niks nada noppes. Vooral omdat je bij Kátur niet ff de teekjes ziet lopen in die dikke vacht. Dus na de wandeling opschonen is zeer gematigd effectief.
Helaas .... dan maar gif.
geer schreef: Eh, ik heb toch goed onthouden dat ik voor Frankrijk alleen een geldige Rabiesenting (of ik, de honden dan) nodig heb?
Ponneke schreef:Rabies hebben ze inderdaad. Maar de hele reut aan parvo weil en aanverwante toestanden niet... Maar dat hoeft dus niet gelukkig.
Ja alle EU landen eisen een geldig rabies enting.
Wij zijn aan de grens nog nooit gecontroleerd....maar op de hondenshow wordt wel gecontroleerd op de inenting.
Ponneke schreef:aan de grens wordt misschien niet gecontroleerd, maar van een kennis heb ik gehoord dat de politie de camping opkwam en alle honden controleerde op hun rabies-enting!
Ja alle EU landen eisen een geldig rabies enting.
Wij zijn aan de grens nog nooit gecontroleerd....maar op de hondenshow wordt wel gecontroleerd op de inenting.