Paul_Barte schreef:
Waarschijnlijk heeft Dr. Verwer nog nooit een sledehond in aktie gezien want op zijn voer zal hij toch echt het sleetje ZELF over de finish moeten duwen
André zegt nog nooit een prooidier met 50% koolhydraten gezien.......moet je eens gaan praten met Hirchfeld, die kent ze zelfs welke bestaan uit 70% en dat is MINIMAAL dan hè 8)
Die Dhont staat bij mij ook in de kast en heb eens naar zijn voorbeeld menu's gekeken. Er is geen menu bij zonder brood, rijst of macaroni/spaghetti. En als ik dan even een menuutje pak voor een hond van 15 kg, dan zie ik eiwit: 72 gr (288 Kcal), 16,5 gr vet (148 Kcal), 145 gr koolhydraat (580 Kcal).
Nu ben ik niet zo handig in dit omrekenen naar percentages, maar de meeste kalorieën worden toch uit koolhydraten gehaald. En dat is in alle menu's die Dhont als voorbeeld geeft zo.
Ik kan dus even je bewondering voor Dhont niet rijmen met alles wat er hier en ook door jou over koolhydraten wordt beweerd.
Bedoel dit niet vervelend, maar ik probeer het nog steeds te leren al dat gereken en hoe een hond nu wel of niet gevoerd moet worden.
Daarbij komen dan nog alle nieuwe theorieën over meer koolhydraten die op de serotine produktie werken, wat een hond weer van bepaalde gedragsproblemen af kan helpen. Overigens kan je daar ook wat aan doen met medicijnen als diazepam, maar als ik nou moet kiezen, dan stop ik toch liever wat meer brood en macaroni in een hond, dan die pharmaceutische troep.
Overigens voor mijn eigen honden heb ik geen dilemma, ik stop er gewoon in waar ze geen problemen van krijgen en wat erin blijft en dat is tamelijk veel. En wat ze rauw niet verdragen, dat geef ik gewoon gekookt, moet voor die enkele keer dat ze vis krijgen toch kunnen.
gr.
Nicolette