Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#714281
Tot twee keer toe nu al, geeft mijn hond over na het eten van een maaltijd kippenvleugels. :yucky:

Meestal een ppar uur later pas.

Hij kreeg gisteren: kippenvleugels, lever en groente.

Vroeger gaf ik wel eens een barfmaaltijd (bestaande uit vlees, groente, orgaanvlees) met wat kippenvleugels als toetje en dat ging wel goed, maar na meer ingelezen te hebben, zag ik wel dat de grootste deel van de maaltijd moest bestaan uit  vleesbotten, maar Flynn denkt daar anders over volgens mij. ;)

Met mijn jonge teef Ireen gaat het wel goed, maar hij....

Wat kan ik hier aan doen??

Ze krijgen trouwens 2 a 3 dagen barf en de rest KVV.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#714334
Wat bedoel je met "het grootste deel van de maaltijd moet bestaan uit vleesbotten"? Ik weet niet waar je dat precies gelezen hebt, maar dat is niet per definitie waar. Van het totaal aan voeding kun je ongeveer 50% aan vleesbotten geven. Dat is dus de helft en niet "het grootste deel". En als jouw hond 50% niet kan verteren: geef je hem 40% vleesbot.

Overigens zou het kunnen komen van een virusje hoor. Er wordt momenteel erg veel gebraakt door honden. En verder zou je ook kunnen proberen om het botje van de vleugel in te knippen met een snoeischaar. En het wil ook nog wel eens helpen de vleugel een tijdje in warm/heet water te leggen (niet in gekookt water). En als dat niet lukt, zou je ook andere vleesbotten kunnen proberen. Bijvoorbeeld delen van hele kip of parelhoen of eend. Misschien dat ze daar beter op reageert.
Door Red_Hunter
#714697
Ja dat bedoel ik ook, maar in vergelijking met wat ik eerst deed, moest het dus veel meer worden. Nu weet ik dat ik niet zo precies hoef op te letten om dat ik het meerendeel toch kvv geef, maar omdat ik het barfen wil uitbreiden, heb ik het nu eens volgens de rekenhulp gedaan en 50% van de maaltijd als vleesbotten gedaan en dat over twee maaltijden verdeeld op die dag.

Dus ik zou bij hem waarschijnlijk beter nog wat meer spiervlees toe kunnen voegen?

Ik denk niet aan een virusje omdat het nu twee keer is gebeurd met een tussenpozen van een paar weken.

Ik heb de kippenvleugels wel al in tweeen gedaan. Dus in de hoek knip ik het altijd in tweeen.
Eigenlijk is een kippenvleugel toch al meer vlees dan bot, dus geen 50-50 verhouding?
Ik heb nog parelhoen in de vriezer liggen ga ik zeker proberen.
Eendennekken gaan er ook altijd in, maar ook nog niet geprobeerd in deze verhouding.

Hij heeft het trouwens na het overgeven gezellig weer opgegeten denk ik, Het was vannacht gebeurd, dus weet ik niet of hij of Ireen het opgegeten heeft. Ireen is er altijd als de kippen bij als er iets te eten valt.

Van de vorige keer kan ik me nog wel herinneren dat er een kippenvleugel inzat die nog intact was, dus niet door gekauwd, kan dat er ook mee te maken hebben??
Ik heb nu tijdens het eten opgelet, maar had wel het idee dat ik de botten aardig hoorde kraken, maar helaas was het er dus toch weer uitgekomen.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door