Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#712482
Annak, inmiddels toch wel een ervaren BARFer te noemen, gaat steeds vaker stukken bot uitbraken. Daarom ben ik al gestopt met kalfsbot geven maar gisteren gebeurde dit voor het eerst ook met geitenrib van 500 gram waar ik ook nog 250 gram kopvlees bijgegeven heb. De geitenrib heb ik speciaal uitgezocht en had alleen zachte ribben dus niet die harde buitenkant.
Zou het kunnen zijn dat hij door zijn leeftijd (8,5 jaar - wat al redelijk oud is voor een Malamute) bot moeilijker kan verteren?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#712483
Ik acht het niet onmogelijk. Onze Chica had er het laatste jaar ook wat meer moeite mee. (er moet hier nog ergens een topic over zijn) De ene keer wel en de andere keer niet, maar in ieder geval werd er met regelmaar rib teruggegeven. De laatste maanden heeft ze ze nog enkel voor de leut gehad, even kluiven en freumelen en dan had ze er zelf ook genoeg van. Gevogelte is altijd wel goed blijven gaan.
Door Lizzy
#712500
Ik heb zelf het idee dat dat bot eten echt zo individualistisch is (schrijf je dat zo? Nah, whatever, je begrijpt vast wat ik bedoel). Ik hoor wel vaker van oudere honden dat ze moeilijker bot gaan verteren. Maar ja, dit is weer geen wet van meden en perzen want Whoofer en Brutus hebben daar geen problemen mee/mee gehad. En zij waren/zijn beide ouder dan Annak. En beide zijn ook grootgebracht op brokkenmeuk. Ik weet dus niet of het de leeftijd is. Of dat het iets anders is. Of een combinatie van dingen. Maar ik ben er nu natuurlijk ook een keer bij geweest dat Annak ging janken, na het eten van zijn geitenribben en ik had toch wel echt het idee dat hij pijn had of zich tenminste zeer ongemakkelijk voelde. Als ik dus in jouw schoenen stond: stopte ik met deze botten en ging ik over op gevogelte.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#712661
Dank voor jullie reacties. Ik ga nog 1 keertje proberen met minder bot en meer vlees en anders gaat ook de geitenrib van zijn menu af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door