Judith van Sam schreef:
Ja, dat was ik inderdaad.
OK, ik heb het antwoord namelijk wel geprobeerd op te zoeken maar ik kon de vraag nergens meer vinden

.
De behoefte aan vitamine E is behoorlijk onduidelijk. Het hangt namelijk erg samen met wat de hond aan vetten en andere vitamines/mineralen binnen krijgt. In het boek Nutrient Requirements of Dogs staat dat de hond standaard (wanneer ie xx zoveel linoleic acid en xx zoveel selenium binnen krijgt, dan is 20 IU vitamine E per dag per kilogram of a diet supplying 3,300 kcal ME.
Nou ja, dan moet je dus eerst even uitrekenen wat ons gemiddelde menu aan kcal leverd en daarna hoeveel IU een mg is. En dan weet je het nog niet, want wij weten gelukkig niet hoeveel selenium en linoleic adic er in onze honden hun maaltijd zit
Maar 1 capsule van die extra-hema capsules bevat 10 mg vitamine E en ik durf je te garanderen dat dat niet teveel is, al zou je iedere dag 1 capsule geven. Bovendien is vitamine E niet echt erg giftig wanneer je er wel teveel van zou geven. Dus ik raad je niet aan 10 van die capsules per dag te gaan geven, maar dat is sowieso geen goed idee want iedere hond poept zich daarmee leeg
Ik zat net ff op de Energique site te kijken en daar zit 21 mg vitamine E in per 1 kg voer. Onze honden eten daar ongeveer 600 gram van per dag. Dus in 1,5 dag krijgen ze bijna 1 kilo binnen en da's dus 14 mg vitamine E per dag, toch? Met andere woorden: nee, volgens mij kan die 10 mg vitamine E per capsule niet teveel zijn (in brokken zit trouwens veel meer vitamine E!).