Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Niekol
Een vriendin van me heeft afgelopen donderdag een nest pups(5) gekregen,
De moederhond staat ook volledig op BARF maar de melk is meer een soort gelig water. Ze heeft haar regelmatig een mix van eieren, melk en honing. Verder eet de teef heel weinig. (ze is altijd al een slechte eter)
Ze voert de pups nu bij met puppymelk.
Maar heeft iemand nog tips om de echte melk opgang te krijgen?
Alle tips zijn welkom!!
Door Erna
Pb ontvangen  ;D ;D

Toen wij ons nest van 17 pups kregen na een keizersnede kregen we van onze dierenarts gelijk een recept om de melkgift op gang te brengen en te houden. En het werkte ook!

Men neme:
1 liter melk (wij gebruiken altijd halfvolle houdbare melk)
Kaneelstokjes
Oud Bruin (bier)

Die melk kook je met twee kaneelstokjes erin. Als de melk kookt haal je het van het vuur en gooit er een flesje oud bruin (bier) doorheen.  Dit laat je afkoelen en verspreid over de dag laat je de moeder hiervan drinken.

Wij gebruiken dit recept nu bij een groot nest, na een keizersnede of wanneer de pups groter worden en de moeder moeite heeft om de melkgift op gang te houden.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat de teef ook blijft eten.
Door Niekol
Bedankt meiden!!
Ik ga het meteen doorbellen. Ik weet alleen niet zeker of er in Zwitserland, waar ze woont, Oud Bruin te krijgen is.
Gewoon pils zal wel niet goed zijn,hè?

Lijkt me wel een super recept als mams daarmee 17 pups kon voeden. ;)
Door Erna
Niekol schreef: Bedankt meiden!!
Ik ga het meteen doorbellen. Ik weet alleen niet zeker of er in Zwitserland, waar ze woont, Oud Bruin te krijgen is.
Gewoon pils zal wel niet goed zijn,hè?

Lijkt me wel een super recept als mams daarmee 17 pups kon voeden. ;)
Gewoon bier is inderdaad niet goed genoeg. In oud bruin zit iets wat nodig is om de gift op gang te brengen. Het wordt ook door pas bevallen vrouwen gedronken. Het koken van de melk en de kaneelstokjes is volgens mij alleen om het acceptabel te maken voor honden alhoewel die calcium ook geen kwaad kan natuurlijk.
Door Niekol
Ik heb net eens even geGoogled. Het blijkt dat alcohol vrij bier ook de melkgift op gang brengt... het is het proberen waard...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door