Hallo! Ik zal mee eerst even voorstellen: ik ben Mirjan en samen met mijn aanstaande man (we trouwen 21 mei as) zijn wij blij dat onze engelse cocker spaniel Angie nog steeds bij ons wil wonen .
Omdat ik graag het beste voor Angie wil, wil ik mij verdiepen in versvlees en Barfen. Ik heb al wel wat gelezen hierover, maar wat mij echt tegenstaat is het zelf verwerken (ik las iets over botten inknippen, vast houden als je het je hond geeft wanneer hij\zij het niet gewend is) van verse dode dieren.
Ik moet er eigenlijk al niet aan denken een poelier of slager binnen te gaan....nu zullen jullie me vast een rare vinden, maar ik zelf ben namelijk al jaren vegetariër. Dat wil niet zeggen dat ik tegen het eten van vlees ben voor Angie natuurlijk. Zij heeft het nodig, dat bergijp ik (alhoewel er echt mensen zijn die hun hond vegetarisch laten eten, maar dat is volgens mij waanzin).
Je zou ook kunnen zeggen: ja, dan had je maar geen vleeseter in huis moeten halen. Dat snap ik. Maar ik vraag me af of er niet een andere manier is, zodat ik mijn hond wel zeer hoogwaardig eten geef, maar niet met mijn handen allerlei dode dieren hoef te gaan verknippen o.i.d.
Is diepvries dan een alternatief bijvoorbeeld?? Dat zou voor mij al een heleboel schelen!!
Zijn er meer mensen trouwens die hier mee zitten?? Ik ben benieuwd!!