Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Als Linga nu 1 jaar zou worden dan zou ze de Nobivac DPH krijgen van mij. Dat is de Distemper, Parvo en HCC enting. Die is nu nieuw ook in NL te verkrijgen. Helaas was ie nog niet verkrijgbaar toen Linga 1 jaar werd. Zij heeft dus de DHPPi gekregen, waar dus de volstrekt overbodige en zinloze Para Influenza in zit.Maar hoe moet je dat als leek nou weten lizzy? Als Tara een jaar is krijg ik vanzelf weer een oproep van de DA en dan? moet ik hem dan gewoon melden wat jij hier boven schrijft en als hij er dan anders over denkt moet ik het dan gewoon weigeren hoe heb jij dat gedaan in het begin?
Overigens heb ik dus NIET de Lepto direct erbij laten enten. Doe dat gewoon niet tegelijkertijd met de DHP of DHPPi. Dat is echt teveel van het goede. Zorg dan dat daar minimaal 3 weken tussen zit....
Anita* schreef: Maar hoe moet je dat als leek nou weten lizzy? Als Tara een jaar is krijg ik vanzelf weer een oproep van de DA en dan? moet ik hem dan gewoon melden wat jij hier boven schrijft en als hij er dan anders over denkt moet ik het dan gewoon weigeren hoe heb jij dat gedaan in het begin?Als ik jou was zou ik het gewoon met je dierenarts bespreken en daarbij jouw wensen en redenen aangeven waarom jij zo wilt enten. Mijn dierenarts stond hier open voor en heeft zelfs haar hele entschema aangepast. Dus gewoon proberen en als hij het niet wil doen, kun je wat gaan informeren naar dierenartsen die niet zo 'star' zijn.
Sennaruby schreef: Als ik jou was zou ik het gewoon met je dierenarts bespreken en daarbij jouw wensen en redenen aangeven waarom jij zo wilt enten. Mijn dierenarts stond hier open voor en heeft zelfs haar hele entschema aangepast. Dus gewoon proberen en als hij het niet wil doen, kun je wat gaan informeren naar dierenartsen die niet zo 'star' zijn.Ja ga ik wel doen maar het is nog niet zover, duurt nog zes maanden
Groetjes,
Fieke
Sennaruby schreef: Waarom zou jij voor de DHP kiezen en niet voor de DP, Lizzy? Die leverziekte komt toch in Nederland niet (meer) voor en vormt toch geen wezenlijke bedreiging? Of zou jij 'gewoon' deze enting geven zodat ze nooit meer voor HCC geent hoeft te worden?Leverziekte komt in Nederland nauwelijks voor. Dus nee, het vormt geen grote bedreiging, alhoewel de ziekte absoluut dodelijk is. Ik heb er dus voor gekozen om Linga wel te enten tegen HCC. Een keer als pup, een keer bij een jaar en van nu af aan nooit meer. Ik ga er nu vanuit dat ze nu levenslang beschermt is.
Groetjes,
Fieke
Ieder z'n keus natuurlijk! Je kunt inderdaad ook heel goed de Nobivac Puppy DP (distemper/parvo) enten (let wel: dit is een puppy-enting maar daar kunnen volwassen honden ook prima mee geent worden!).
Lindsey schreef: Vraagje: wat is dan precies het verschil tussen de puppy-enting en de gewone cocktail? Is de concentratie anders?Nee, de concentratie is niet anders. In de puppy-enting zit alleen Parvo en Distemper (hondenziekte) en de cocktail zit Parvo, Distemper, HCC, Para Influenza.