Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
Overgenomen uit de fokkersgazet van de NVFR 12 maart 2004!

Gebruik Duramax mogelijk gevaarlijk

Vanuit de Verenigde Staten bereikte ons het volgende bericht van Kristin Moore, verpleegster op de Eerste Hulp afdeling van een dierenkliniek: "Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van een probleem waarmee wij worden geconfronteerd. Sinds ongeveer een jaar is er een medicijn op de markt dat Duramax heet. Het wordt doorgaans voorgeschreven voor honden die manken, pijn hebben ten gevolge van artritis, enz., net als Rimadyl of Ascription. We hebben nu ongeveer tien honden bij ons gehad die dit medicijn hebben gebruikt en maagperforaties en interne bloedingen hebben gekregen. Wanneer men er vroeg genoeg bij was, konden we een aantal van deze honden redden door een medische ingreep, maar er zijn ook jonge, anderszins gezonde honden die het niet hebben gehaald.
Het bedrijf is op de hoogte gebracht en wanneer er iets nieuws te melden is, zal ik dat doen.
Kristin Moore"

Of dit middel in Nederland of België op de markt is weet ik niet, maar vond het belangrijk om dit hier even te melden!

Barfplaats wordt gesponsord door