Ik ben gisteren met de jongens naar de DA geweest voor de enting.
Ik wilde eigenlijk DHP + L, maar die hadden ze niet, wel de grote cocktail waarvan ze wist dat die een 3 jaar registratie heeft.
Ik er naar toe, kreeg ik een andere DA uit die praktijk waar ik tegen zei dat ze de grote cocktail moesten.
Hij keek in het boekje en haalde spullen om te enten, wat blijkt, heeft hij ze de kleine cocktail gegeven (parvo, lever, weil). Hiervan zei hij dat er geen 3-jaar reg. op zat.
Het is natuurlijk niet erg dat ze niet de grote cocktail gehad hebben (die hebben ze vorig jaar nog gehad) maar ik ben behoorlijk boos geworden omdat hij de 3 jaar niet in het boekje wilde zetten.
Toen wilde hij er de grote cocktail alsnog achteraan jassen want daar zat dan Hondenziekte nog bij, ik ben bijna ontploft. , ik heb hem gevraagd of hij het normaal vond om dan maar nog meer rotzooi in hun lijfje te pompen.
Nu heb ik dus wel de 3-jarige registratie in het boekje staan.
Hij vond wel dat ze zulke mooie tandjes hadden en er goed uitzagen, hij vroeg wat voor voedig ze kregen, toen ik hem vertelde wat ze te eten kregen kwam de volgende discussie. Of ik wel wist dat er zo veel bacterieen in rauw vlees zaten en dat ze niet genoeg aan vitamines e.d. binnen kregen.
Hij kende namelijk iemand met een kat die hart had gekregen en die had meteen diarree met een flinke darminfectie.
Ik heb alleen tegen hem gezegd dat ze het er fantastisch op deden en dat mijn jongens er het bewijs van waren.
Ik heb het gesprek gestaakt, hem een prettige jaarwisseling gewenst en ben naar huis gegaan.
Volgende keer hoef ik deze DA dus niet meer, dan wacht ik wel op die andere.