Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door La Demisa
#680655
Deze vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn maar toch.
Ik geef de honden nu al een paar keer zalmrug + zalmkop. Ik las altijd veel dat barfers hun honden zalmkoppen geven. Onze honden vonden het lekker, knip de kop wel in hapklare stukken aangezien ze hier binnen eten en de 1e kop niet zo'n succes was aangezien ze die het hele huis doorsleepte. Nu hoor ik verhalen dat zalm niet goed is?
In zalmkoppen parasieten zitten? Dat je het niet moet geven?
Dat je het 3 weken moet invriezen? Wat is nu waarheid? Ik geloof dat niet zo, die zalmen zijn toch gekweekt?

Wie o wie kan me hier meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#680657
La Demisa schreef: Deze vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn maar toch.
Ik geef de honden nu al een paar keer zalmrug + zalmkop. Ik las altijd veel dat barfers hun honden zalmkoppen geven. Onze honden vonden het lekker, knip de kop wel in hapklare stukken aangezien ze hier binnen eten en de 1e kop niet zo'n succes was aangezien ze die het hele huis doorsleepte. Nu hoor ik verhalen dat zalm niet goed is?
In zalmkoppen parasieten zitten? Dat je het niet moet geven?
Dat je het 3 weken moet invriezen? Wat is nu waarheid? Ik geloof dat niet zo, die zalmen zijn toch gekweekt?

Wie o wie kan me hier meer over vertellen?
Vries ze voor de zekerheid in en dan is er niks aan de hand. De parasieten zouden enkel voorkomen in zalm uit de pacifik, nou die voeren wij niet, is allemaal kweekzalm. Er is al door meerdere mensen "per ongeluk" verse zalm gevoerd (dus niet ingevroren geweest) en alles en iedereen leeft nog.
Door La Demisa
#680659
:) :) :) Oke, dus niet druk over maken. Zalm is goed en vries het uit voorzorg gewoon even in. Hier hebben de pups het nl ook gehad. Ze hebben er niets aan over gehouden..
Door Lizzy
#680660
La Demisa schreef: :) :) :) Oke, dus niet druk over maken. Zalm is goed en vries het uit voorzorg gewoon even in. Hier hebben de pups het nl ook gehad. Ze hebben er niets aan over gehouden..
De zalm die wij hier over het algemeen kopen is de zalm uit Schotland/Noorwegen. Die dragen het ziekmakende organisme niet bij zich. Ik vries alle zalm in omdat ik ook wel eens zalm heb waarvan ik niet weet waar ie vandaan komt (bij de VEN verkopen ze ook wilde zalmen en op de kop zit geen vlaggentje met "wild"). Zekerheidshalve. Overigens, de 'zalm-vergiftiging' is dodelijk voor honden (alleen honden), als het niet snel genoeg ontdekt wordt. Meestal worden de honden 1 week na het eten van de rauwe zalm ziek. Overgeven, diarree, koorts, geen eetlust, etc. (er zitten dan wormeitjes in de ontlasting). De hond moet dan AB (Tetracycline) + iets tegen wormen (waar fenbendazole in zit). En zal dan weer opknappen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door