Zal eens voor je opletten. Morgen is fytodag
>>
OK Eva, weet dat eens te zeggen.
Mijn honden krijgen regelmatig het pure spul, recht uit de schapemaag of kalvermaag (en in de winter zelf hertenmaag) dieren wel die in de weide gegraasd hebben of op een natuurlijke manier hun kost bijeen gescharreld hebben dus.
Ze nemen er niet veel van maar slechts een paar happen, zoals ik vroeger al eens aangegeven heb.
Het grootste deel hiervan komt er steeds terug uit met dezelfde vezelachtige structuur zoals het erin gegaan is. Hier ben ik 100 % zeker van.
Je merkt dat alleen maar als je letterlijk in die str*nt ga roeren, je moet hem dus eigenlijk echt openpeuteren.
Als ze al eens op grassen kauwen, en dan is dat steeds van die ene plantensoort , een soort van papyrus, dus niet echt een inheems gewas met vlijmscherpe randen waar je makkelijk je vingers aan kan openhalen, dan komen die er ook in zijn geheel terug uit net zoals ze erin gegaan zijn, of langs voor of langs achter.
Vermits honden geen groente kunnen verteren , tenzij ze heel fijn gepureerd zijn, kan dit logisch gezien ook niet met pensinhoud want die is zeker en vast niet zo fijn als de g/f mixen en zeker ook niet gekookt of geblancheerd.
Dus volgens mij is het heel normaal dat ze d'er in hun gehele staat ongeveer terug uitkomen.
Als we nu Mech én JdBL lezen dan voorziet de huid van een prooidier in de nodige vezels en ruwheid om de maag en darmperalistiek te bevorderen en zo het spijsverteringstelsel te stimuleren.
Onze honden krijgen geen volledige prooidieren en moeten dus op zoek naar die ruwe vezel om aan die behoefte te voldoen, wolven daarentegen eten stukken huid en haar.
Is het misschien daarom dat onze honden verzot zijn op maaginhoud en wolven dit niet eten omdat de eerste er behoefte aan hebben en de tweede niet.
Als het morgen fytomix dag is Eva, roer dan dinsdag of woensdag eens in die str*nt
en kijk eens wat erin zit ?
Gr.
Roger