Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bieb
ik kan komen aan kipkarkassen en pens.

Wil beginnen om in het weekend(3 dagen) helemaal over tegaan op vers. Onze honden kregen weleens vers(2 keer per week) maar wil gaan kijken hoe het is om ze in jhet weekend helemaal vers tegeven.

Moet je bij kipkarkas ook nog vlees geven of zit er genoeg aan.

wat qua groente e.d en vitamines, of zitten deze al genoeg in de brokken die ze de andere dagen krijgen?

hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik heb beaucerons dus wat grotere honden
Door tieneke
Bieb schreef: ik kan komen aan kipkarkassen en pens.

Wil beginnen om in het weekend(3 dagen) helemaal over tegaan op vers. Onze honden kregen weleens vers(2 keer per week) maar wil gaan kijken hoe het is om ze in jhet weekend helemaal vers tegeven.

Moet je bij kipkarkas ook nog vlees geven of zit er genoeg aan.

wat qua groente e.d en vitamines, of zitten deze al genoeg in de brokken die ze de andere dagen krijgen?

hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik heb beaucerons dus wat grotere honden
Als de kipkarkas genoeg vlees bevat(ong 50/50) hoef je er niets bij te geven,zijn ze kaal dan geef je wat spiervlees voor je de karkassen geeft.
Ik zou 2 dagen kipkarkas geven en 1 dag pens  ;)
Brokken zijn doodgekookt..dus vitamines etc zal je moeten zoeken,maak 1 keer in die 3 versdagen een heerlijke verse groentenmix met een rauw eitje en een verse vette vismaaltijd(makreel,zalm,forel,sardientjes) is natuurlijk helemaal gezond voor je honden  ;) succes !
Door Lizzy
Je kunt ook alle drie de dagen zowel pens als kipkarkas voeren. Mocht je overigens de verse maaltijden gaan uitbreiden: dan raad ik je wel echt aan om ook andere vlees/diersoorten erbij te gaan geven, want alleen pens en kip is bij lange na niet genoeg als je een hele week zelf samenstelt. Je kunt beginnen met je groente restjes (behalve prei en ui) aan je honden te geven en dit met de pens te mengen. Of je maakt een eenvoudige groentemix (rauw, gepureerd). Je kunt daar bijvoorbeeld courgette, wortel, andijvie, witlof, waterkers, broccoli in doen. En als je voor meerdere weekenden maakt: dan kun je de mix erop weer andere groentes gebruiken. Dit (groentemix geven) hoeft niet hoor, maar mag wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door