Hallo Allemaal, ik lees hier wel zo hap en snap op het forum maar het is nog niet eens makkelijk om als beginnende beetje barfer te weten hoe het moet, dus stel ik hier maar gewoon de vragen die ik heb.
Ik heb een middelgroot hondje, hij is nu 14,5 kilo maar zou 12,5 kilo moeten zijn. Mijn hond Tapas is nu ruim 2 en heb ik inmiddels bijna een jaar, het jaar daarvoor heeft hij in spanje op straat gezworven. Inmiddels is hij ook gecastreerd en mede daardoor toch wat aangekomen.
tot nu toe kreeg hij alleen droge brokjes van me, maar nu ik minder moet geven, houd dat in dat hij 1 handje sochtends krijgt en 1 handje savonds (ca 170 gram totaal), dat is hapslik weg en buiten is het zwerven weer flink toegenomen, op zoek naar eten....
dus zoek ik een manier om hem af te laten vallen maar toch een vollere bak te geven, of meer te laten werken op zijn eten.
Inmiddels krijgt hij sochtends gewoon brokjes van me en savonds hart, vermengd met bv mais, of sinds vandaag een groentemengsel van de dierenwinkel.
Gisteren heeft hij voor het eerst een bot van mij gehad met wat vlees eraan, en dat was binnen een half uur op.. dat is hij dus wel gewend geweest hihi,
(voor mij voordelig want de islamitische slager hier heeft gratis bot met vlees). Uiteindelijk was het waarschijnlijk wel een iets te groot stuk want vandaag heeft hij veel moeite gehad met poepen.
Het is voor mij gewoon nog zoeken, las bv over fytomix of carnibest, maar dat is lang niet overal te koop ben ik al achter. en ik begrijp inmiddels dat 20 gram per kilo per hond ongeveer is wat ik aan moet houden per dag aan voeding.
Iedereen die mij wat tips kan geven over hoe dit te doen allemaal ... heeeeeel graag...!!
alvast bedankt!!
Anke en Tapas