Moderator: Lizzy
alies2 schreef: Waar zit die goede dierenarts? Bommel moet binnenkort geënt, zal dan ook de pup meenemen voor een kennismakeing en we krijgen het ongetwijfeld over voer. Ik ben benieuwd hoe hij reageert.Nou, dat het nou een hele goeie da is, dat durf ik nou ook niet te zeggen, (woont in Diever) wij gaan er eingelijk alleen maar heen voor de inentingen! Voor de moeilijkere gevallen of eventuele operaties, gaan we of naar Hopmans in Roden, of naar Kees de Leeuw in Dieren. Omdat een bulldog toch wat gevoeliger is voor de narcose, neem ik geen onnodige risico's!Ik heb er al 1 teveel verloren door een narcose! Maar deze da is wat goedkoper met de entingen! Vandaar dat we daar beland zijn!
Alies2
Ollie schreef:Dat klopt van die narcose sommige dierenartsen houden daar geen rekening mee.Terwijl het bekend is welke rassen gevoeliger zijn.Vooral onder de herders komt dit vaak voor.
Nou, dat het nou een hele goeie da is, dat durf ik nou ook niet te zeggen, (woont in Diever) wij gaan er eingelijk alleen maar heen voor de inentingen! Voor de moeilijkere gevallen of eventuele operaties, gaan we of naar Hopmans in Roden, of naar Kees de Leeuw in Dieren. Omdat een bulldog toch wat gevoeliger is voor de narcose, neem ik geen onnodige risico's!Ik heb er al 1 teveel verloren door een narcose! Maar deze da is wat goedkoper met de entingen! Vandaar dat we daar beland zijn!
balupa schreef: Dat klopt van die narcose sommige dierenartsen houden daar geen rekening mee.Terwijl het bekend is welke rassen gevoeliger zijn.Vooral onder de herders komt dit vaak voor.???Wat vertel je me nou? Zijn herders ook zo gevoelig voor narcose?
balupa schreef: Ja nou en of heb ooit een lijst in een tijdschrift gezien.Dat is de korthaar Collie volgens mij, een kennis heeft zo'n hond en die is toen met een lijst met een opsomming van gevaarlijke narcose middelen van de rasvereniging naar de DA gegaan. Die lijst kun je vinden op de website van de rasvereniging. Weet zogauw het adres niet. Zal zo wel even gaan zoeken. heb hem gevonden: http://www.collieclub.nl/narcose.htm
Er werden verschillende wilde honden genoemd maar ook huishonden ik ben dit na gaan vragen o.a.Saarlooswolfshond,Hollandese herder,Indian American dog en de Collie weet niet welke variteit van de Collie.