Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nikeey
#661077
Ik heb al een tijd de kat van de dierenwinkel meegenomen naar huis omdat ze daar niet meer goed zat.
Ze had al een tijdje last van haar huid.
Ze stond samen met me andere katten op Royal canin en dat heeft een tijdje goed gegaan toen heb ik haar na laten kijken door een Da en daar kreeg ik voer mee omdat ze volgens hun allergies zo wezen voor eiwitten :-\.
3 weken op dat voer gehad en nog steeds niets.
Ze hebben nu carocat met lam en rijst.
Helaas eet ze geen carnibest heb het al vaak aangeboden maar mevrouw wijgerd het.

Ze zit dus onder de kortsen en bultjes onder haar kin in haar nek bij haar schouderbladen en op haar kont.
ze spuugd ook af en toe.
Ze heeft geen vlooien dat weet ik zeker.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het vreselijk jeukt.

Heeft iemand wat tips of voer wat ik kan proberen
Door Mevroi Kruim
#661095
Het klinkt wel heel erg als vlooienallergie. Dat zijn typisch de plekken waar vlooien gaan zitten. Het feit dat je geen vlooien ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Vlooien zijn erg goed in verstoppen.
Ik zou de kat heel goed kammen met een vlooienkam met fijne tanden. Komen er dan vlooienpoepjes af dan weet je wat de oorzaak is. Dan moet je echt bestrijden, zowel op de kat als in de omgeving.
En veder zou ik zeker andere merken kvv proberen dan carnibest. Er zijn tegenwoordig heel veel merken, en best kans dat ze een ander merk wel lust. Verder kun je wat barf-onderdelen proberen door haar brokken te mengen, of beter nog door blikvoer, dat eten ze vaak makkelijker. Kippenlevertjes en -hartjes, kipfilet, runderpoelet, dat soort zaken. Ook bij vlooienallergie is een rauw vers dieet vaak heel effectief.
Door nikeey
#661270
heb net gekeken en gekamd maar kan helemaal niets vinden :-\
ik ga haar zometeen wat carnibest gegeven en morgen haal ik wat levertjes hartjes of misschien een kuikentje ed.
Ik heb ook nog andere 2 katten in de ronte waarvan er een ook de diaree heeft.
de dokter heeft gezgd dat het cronisch is en dat er niets aan gedaan kan worden >:(
en deze poes vind carnibest heerlijk.

maar bedankt voor je antwoord ;)
Door Ollie
#666970
Nou hier ook 1 :-\ Owin mijn brits halflanghaar heeft allemaal korstjes op de rug..en hij is de hele dag aan het poetsen en bijten :-\ om gek van te worden...blijkbaar jeukt het nogal  ??? Ik kan ook geen vlo vinden

Mijn katten eten op het moment : Smuldier pens en vlees variant , Duck, rundvlees, runderhart, 1 dagskuikens en af en toe koolvis.
Door nikeey
#669824
ja vreemd he alleen mokkie heeft er last van me andere 2 helemaal niet.

ze had het al toen ze in de winkel zat en het is een tijdje weggeweest maar is nu weer terug :-\

misshien moet een een keer een schraapsel afgenomen worden en onder de microscoop gelegd worden
Door missy21
#693939
mijn kater spokkie heeft ook heel erg last gehad van korstene n jeuk, geen vlooien, heb hem behandeld voor vlooien maar het bleef, nu opeens na een week of 4 behandelen met zalf is het over, de da zei ook al dat het misschien de hormonen geweest zouden kunnen zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door