Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#657483
Mijn hond heeft een vlooienallergie en is gister weer besmet met vlooien. Ze krabt weer de hele dag. (Ze krabt trouwens sowieso erg veel en heeft veel last van jeuk) .Ik frontline haar elke maand. Nou hoorde ik op dit forum dat frontine jeukproblemen kan veroorzaken.En dus moest ik Advantage gebruiken of niet moet ontvlooien. Wat is nou het beste. Als mijn hond 1 vlo heeft is het al feest. Zijn er meer mensen met dit probleem? Tevens heb ik een vraag over hoe lang een hond last heeft als hij geprikt is. Ik ben er zelf nog niet helemaal achter, maar volgens mij duurt het bij mijn hond zo´n 4 a 5 weken. Is er een mogelijkheid om die tijd te verkorten. Mijn hond wordt echt gek van de jeuk. Ze slaapt bijna niet meer. Zo zielig.     

Gr Eline
#657630
Dit is een groot probleem. Van bestrijdingsmiddel veranderen is helemaal geen slecht idee.
Het kan zijn dat je inmiddels te maken hebt met een resistente stam vlooien. Toen ik voor het laatst vlooien in huis had, en dat is gelukkig al weer heel wat jaren geleden, waren mijn dieren in één keer 100% vlovrij. Dieren die allergisch zijn kunnen wel een maand in de ellende zitten door één enkele beet.
Men heeft nogal wat weerstand tegen het gebruik van cortisonen bij allergieklachten. Ik denk dat deze onthouding vanwege het risico op mogelijke gezondheidsproblemen later bij het dier in nood meer schade aanricht dan een kuur die zorgvuldig wordt afgebouwd. En dan heb ik het nog niet eens over de kwelling van de jeuk.

Heel veel wijsheid, succes en sterkte!
#657751
Mijn hond is ook overgevoelig voor vlooien. Ik ontvlooi haar, maar niet met Frontline. Met Frontline heb ik ze een tijd geleden allemaal tig keer ontvlooid, zonder resultaat. In de (dieren)winkel waar ik werkte hoorde ik dezelfde klacht, het leek minder goed te werken. Nu behandel ik de dames met Advantage en dat gaa beter.
#684054
Advatage werk bij ons echt perfect....tis wel duur in het gebruikt want het werkt maar één maand. Volgens de bijsluiter dood het ook al vlooien zonder dat ze je hond bijten. Met frontline moet de vlo toch minstens één keer bijten en dan heeft je hond dus weer voor een paar weken jeuk.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door