We hebben hier al een tijdje last van vlooien en 3 weken geleden heb ik de dieren frontline gegeven. Aapie, onze gecastreerde kater, leek daar een paar dagen wat slomig van te zijn. Hij at wel goed, maar zat er btje zielig bij. Inmiddels zit hij onder de korsten van de jeuk. Ik herken dit van Boef toen hij ooit stronghold kreeg en zijn hele lichaam kapot beet, en ik denk dus eerder aan een reactie op de frontline dan een vlooienallergie. Maar zeker weet ik het niet. Boef en Meissie hebben nergens last van.
Iig ben ik vandaag begonnen met groene leem bij alle dieren. Boef en Meissie krijgen dan over 2 weken advantage (de vlooien hier lijken voor een deel resistent tegen frontline). Aapie wil ik even aankijken of het betert. Als blijkt dat dat het geval is dan geef ik hem alleen Program. Betert het niet dan is het misschien toch een vlooienallergie en dan krijgt hij ook advantage.
Maar goed, heel verhaal, iemand nog een suggestie wat ik Aapie extra kan geven om het genezen wat te bevorderen? Hij voelt zich behoorlijk onprettig door al die jeuk en wondjes.